Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 1778 ggr
memmis
0

hjälp med minneskort

Hej!

jag köpte en ny kamera igår, & nu skulle jag lägga över dom bilderna jag har tagit till datorn, men när jag ska sätta i minnes kortet ingen i kameran står det att minneskortat kan inte formateras, kortat kan ev. vara defekt. sätt i ett annat minneskort. & det går inte göra något med kameran, mer än att sätta på den & stänga av det. & man måste väl kunna ta ut ett minneskort & sätta i  datorn?

jag blir lite orlig eftersom den är ny :s

Geronim0
0

Nu skriver du inte vad det är för minneskort, en del kort har en liten knapp man kan ställa om för att skrivskydda kortet. Kolla så det inte är det som har hänt.

MartinO
0

Visst skall du kunna sätta minneskortet i datorn. Gör inga andra operationer än att kopiera över bilderna från minneskortet till datorn. Ett minneskort skall alltid formatteras i kameran. Inte i datorn.

Sajtvärd för Foto

Sajtvärd för Fågelskådning

memmis
0

#2 jag tog bort en bild, men jag har alltid gjort det. så jag förstår inte varför det ska bli så nu, för det har väl inte med kameran att göra? för jag har provat min kompis minneskort precis & det funkar.

Noob
0

Vet inte om så är fallet, men allt kan ju gå sönder, även minneskort så det kanske är så enkelt? Någonstans i kameramenyerna ska det finnas ett val för att formatera minneskortet, se om du kan hitta det och prova att formatera kortet. Om det inte fungerar eller inte hjälper så hade jag nog försökt få kortet bytt på garantin.

Vad är det för kamera, kanske någon här som har samma?

memmis
0

#4 jag har en nikon D5000,  men minneskortet har jag haft i kanske 2 år,  men jag får väl köpa ett nytt :/ tur att jag han lägga över bilderna innan, fast jag som ville ta massa kort ute idag, :/

Noob
0

Finns ju massor med folk här med Nikon, någon som har en idé? Sitter med Canon själv och har ingen aning om hur nikon's meny'er etc ser ut