Kritik - Hundar

Verkligen en kärleksfull bild! Harmoni!

Du har fått väldigt bra poser på hundarna, skärpan sitter där den skall.
Hundarna kroppar bildar två diagonaler som leder in i bilden och håller kvar blicken.
En alternativ beskärning kunde vara strax bakom den vit/svarta hunden för att få bilden mindre centrerad, men det är inte säkert det är bättre så, bara annorlunda.
Hård kritik var det ja… Hmm…. Bakgrunden känns blaskig, ränderna i tapeten syns. Helt vit, slät bakgrund eller kanske mörkt grå på gränsen till svart?

Härlig bild på hundarna som som verkligen ser ut att mysa o ha det bra.
Kompositionen är mycket bra som den är, inte beskära något, då hamnar hundarna fel.
Men du har lite gula toner bilden o den är en aning mörk. Kanske skulle du valt en annan Vitbalans?
Bakgrunden i sig är trots allt störande fast den är så naturell igentligen.
Jag gjorde ett förslag på hur du skulle kunna förandra bilden.
Tog bort gula stick, ljusat upp, klonade bort tapetskarven o lade på en vinjetering för att rama in dogsen.
Bilden i sig är störtskön o jag gillar verkligen hur de "poserar" för din skull;)))
Bra fångat!!
Testade först med att beskära den för att få bort centreringen men tyckte inte att det funkade. Bakgrunden är ju inte så mycket att göra åt eftersom väggen är där och jag stod med ryggen mot den motsatta så det gick inte att öka avståndet heller.
Har märkt att mina bilder ofta får en gul ton men har inte kommit så långt än att jag börjat ändra vitbalansen.
Gillar verkligen ditt förslag till förändring MaGi67, själv har jag problem med PS, lite grunder har jag väl men det fattas en hel del. Försökte, den blev inte så mycket bättre, får iaf bli vårt julkort i år.