Foto iFokus

Foto

Etikettadobe-photoshop-lightroom-elements
Läst 1268 ggr
zickan
0

photoshop

Någon som har någon länk till en artikel eller info blad om hur photoshop fungerar?

Jag fick Adobe photoshop cs4 precis från en kompis som tröttnat. Men jag förstår inte ett smack.. haha

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Martin
0

Kan tipsa om www.moderskeppet.se samt http://bildredigering.ifokus.se.

Och glöm inte att se till så du har licens, annars kan det bli dyrt.

PS CS4 är kanske inte det enklaste programmet att sätta sig in i heller. När jag jobbade i IT-branschen använde våra grafiker en av föregångarna - men inte ens de använda i närheten av hela programmet. De flesta "hemanvändare" har inte behov av hela det programmet, och i och med att det är så stort och komplext kan det vara svårt att sätta sig in i.

mvh Martin

zickan
0

#1 det går väl inte att använda om man inte har 30 dagars prov eller licens?

Ska kolla in sidorna. Tack

Martin
0

#2 Nej, men att man tröttnar på ett program man köpt för 11.275 kr (Adobes eget pris på deras hemsida) eller för knappa 4.000 kr om man har någon av de tidigare versionerna och har uppgraderat och bara ger bort det låter inte så vanligt (dvs, innan man köper något för så mycket pengar har man nog tänkt igenom om man behöver programmet eller inte, så att man inte tröttnar på det). Och en provversion ger man nog inte bort, finns ju ingen anledning - kan man istället lika gärna ladda hem själv.

Och jo, det finns nog sätt att få det att fungera ändå. Likadant som att folk stjäl andras bilder för att lägga upp på olika hemsidor så använder folk piratkopior av programvara.

mvh Martin

zickan
0

ah okej. nja borde vara riktiga. kom i fodral med serie nr på.

Lynxx
0

Om de e ett legalt Ps - måste förre ägaren avregga det hos Adobe för att du ska kunna regga det på dig.

Kolla på deras sajt:

http://www.adobe.com/support/service/

Under: Licensing

----------

OnMedia

…har åxå tips på svenska för bl.a. Ps CS4

/L