Liten fågel
Mera arkivbilder blir det, hoppas ni inte misstycker…
Här en bild på vad jag tror är en Trädkrypare? Rätta mig gärna om jag har fel.
Bilden är en i en serie tagen i somras då jag egentligen satt på pass för att fånga den mindre hackspetten.
Det bidde ingen hackspett den dagen heller men det gjorde inte så mycket, en skön sommardag i skogen är värt mycket bara det!
Nikon D3.
Nikkor AF-S VR 300 f/2,8@f/5,6.
1/320 sec.
ISO-500.

Kanonfin bild men det är en lövsångare du fångat=) Trädkryparen har betydligt längre o böjd näbb.
En fin iramning, fint ljus o påpasligt fångat med mossa i näbben=)

Tack för den upplysningen. Lövsångare är det.
Har sett mindre hackspett några gånger. Lika roligt varje gång. Det har varit i och i närheten av gamla gotländska ängen.
HH
Vilken höjdarbild! Fint fångat!!!;)

#3. Man ser dom lite då och då, i synnerhet när man inte har kameran med sig!
#4. Tack så mycket! 
Riktigt bra foto. Kalaskärpa och lagom skärpedjup, och sångaren dessutom fint "inramad" i barrverket (får man väl säga, för det är ju inte ett lövverk!? :o) Jag tycker det är lite synd på det ljusa barret i förgrunden, precis under fågeln och barrkvisten som går in mot fågelns huvud uppifrån, hade nog varit lite lite bättre utan dem. Men samtidigt - det är ju en riktigt bra miljöbild och det är ju så det ser ut där de lever - så det är ju inte mycket att göra åt det. Man kan inte få allt :o)
mvh Martin
Jag älskar den här bilden! Härliga färger, skärpa och bra komposition. Tyvärr har det korta skärpedjupet hamnat på en del av fågeln, men som helhet är det en underbar bild:)
Bra också att du skriver ut Exif för oss vetgiriga;)

#6 & 7. tack för att ni tog er tid att kommentera även om bilden inte låg under kritik.
#7. Det är meningen att skärpedjupet skall vara kort. Jag satte skärpan medvetet på ögat. På det avståndet med f/5,6 räcker skärpedjupet lagom till för att fågeln skall se skarp ut från näbben till benen, samtidigt som bakgrunden blir behagligt oskarp.
Grymt snyggt fångat!
#8 Det var egentligen inte menat som kritik eftersom den inte låg i en kritiktråd. Tyckte bara det var lite synd att ena benet hamnade i det korta skärpedjupet. Bortsett från det är det en enastående bild som man blir glad av. Jag gillar det korta skärpedjupet