Objektiv till Canon
Jag funderar på att köpa ett objektiv till, men vet inte riktigt vad jag ska välja. Det ska prestera bra skärpa och vara hyfsat ljusstarkt. Det ska inte vara till något specifikt utan mer ett allroundobjektiv. Kanske ett EF-S 18-135/3,5-5,6. Är det någon som har ett sådant och kan ge ett betyg, eller kanske fler tips på andra liknande objektiv?

Om du talar om vad du har för budget blir det lite lättare att hjälpa dig.
Objektivet jag nämnde ligger runt 5000:-, så däromkring får det väl bli!

Denna kanske? Ljusstark normalzoom.
#3 Ja, Tamron kan vara något. Har ett Tamron macro och ett tele som jag är nöjd med, nackdelen är att de har ett högt motorljud och långsammare autofokus än Canonobjektiv. Nu har ju inte objektivet jag nämnde här uppe USM, men anar att det ändå är tystare och snabbare än Tamron. Eller har jag fel

Har ingen egen erfarenhet av Tamrons snabbhet eller om de är högljudda. Vad jag hört är just detta i alla fall hyfsat snabbt och AF är ganska tyst.
Om du inte redan har en normal dvs 50/1,8 (ca 1000:-) eller en 50/1,4 /ca 5000:-) så "bör" du starkt överväga en sådan, om du har något som är bättre än en 10D så kommer du att se skillnad på bildkvaliten.
Jag har faktiskt ett 50/1,8 och en 30D, men vill ha ett med normalzoom med bra optik. Kitobjektivet är ju inte världens bästa så något snäpp över hade varit roligt.