Snön i Norrland

Grattis till snön :)
Du skulle kunna överexponera bilden något för att få snön vitare, eller var det medvetet att du vill ha grå snö?
Hälsningar
Robert

Det var inte medvetet!! Är inte nåt bra på det här med foto……har helt plötsligt bara blivit intresserad och tycker det är så kul, beror nog på nytt kameraköp!?!? Hur gör man då? (dum fråga kanske?) Har köpt en canon powershot s3 is, blev lite besviken att det inte följde med nån avancerad handbok. Är det nån som vet vart man får i sådana? Har kollat deras hemsida men hittar inte, har även mailat dit men får inget svar!
Vart har du köpt den?, vi har en canon powershot s2 is på jobbet och handboken är 191 sidor. Jag tycker den inhåller mängder av fototips.
Mvh Bengan

Det följde med en handbok men bara en grundläggande!

Här är en artikel som du kan börja med att läsa,
#5: Det där var en riktigt bra länk. Robert, du borde lägga http://www.inwarehouse.se/handbok/ bland länkarna ovan.
Vänliga hälsningar
Niklas

#7, tack för tipset. Nu tror jag att man får samma information från Länkar->Fotoböcker->Fotolinks, eller har jag fel?
Robert

Tack Lakrits för manualen!! Precis en sådan jag letat, finns den inte på svenska? Jättebra länk om snön också, nu har jag lite att jobba med!!
Fasen vilka krav! 
Oj tryckte fel skulle kanske haft med den svenska manualen också. Kan man inte redigera inlägg förresten?
Hälsningar Mattias

Tack och åter Tack……….jag blir så himla glad, nu har jag att läsa!!!
Så härlig vinterbild. Lyckliga du! :)
//CarlS (Snöfattig Hallänning)
Saknar också snön, ångermanlänning i exil på Gotland. Gotland verkar förövrigt ha bytt ut vinter mot regnperiod. Det är mycket roligare att fota snö än att ta med kameran ut i regnet.
Robert, all snö är inte vit. Ofta är den blågrå, även live, särskilt om den fått smälta en del och ta emot lite föroreningar och så.
mvh/gurin
Ja, men man får trösta sig med att man inte bor i Norska Bergen! Hörde att där har det regnat 80 dagar i sträck.
Tur de har sina pubar! :)
//CarlS
Jo, regn 80 dagar i sträck låter inte roligt. Här på Gotland har de varit dagar med sol och jag har kunnat ta ut kameran för att fota. Ljuset, vegitationen och bristen på snö gör att det går att ta fina bilder på fornlämningar nu.
mvh/gurin