Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-nybörjare
Läst 1093 ggr
HakanKrakan
0

Kritik - Vid farstastrand badet

Skaffade en kamera i sommras..

Bilden är tagen utan stativ, jag önskar att jag hade haft ett då slutar tiden var så pass lång och jag så skakig att det syns på skärpan..

http://www.shareapic.net/content.php?id=20431566&owner=hakankrakan

MonisN
0

Vill du ha kritik på bilden blir vi glad om du kan ladda upp den direkt i inlägget.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

HakanKrakan
0

Det funkar tydligen inte för tillfället..

MonisN
0

Det kan bero på att bilden är för stor. Prova att minska ner den.

HakanKrakan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Provar igen..

Hur stora får bilderna vara? Måste ha missat någonstans om hur stora bilderna får vara.. Glömde att säga att bilden är tagen i RAW och redigerad i photoshop..

Förminskingen var bara en ren chansning, och det funkade :)

isabelle_
0

Oj, Jag gissar att det är HDR. Den är en mycket fin bild, Jag skulle hellre viljat se den i stående format. Du kan beskära. Jag älskar bilden!

HakanKrakan
0

Tackar, men det är inte HDR. Bara en bild som jag redigerat i camera RAW och photoshop..

Ok, ska testa beskära…

MonisN
0

#4 Vet inte om det finns några regler just för bilder i inläggen, men om bilden är uppemot 1MB eller mer, brukar det bli error och time out.

Eostra
0

Oj, underbar bild! Riktigt snyggt komponerad, sällan jag gillar bilder med centrerade motiv, men här funkade det riktigt bra tycker jag, vägen lixom leder blicken framåt. Snygg redigering också. Dock stjälar stegen och bänkarna (?) i bakgrunden lite av uppmärksamheten och ska man vara petig är speglingen i vattenpölarna till vänster fortfarande ljusblå av den ursprungliga himmeln. Bra jobbat i övrigt.

Ellio
0

Riktigt Fin :) Fint Djup också

HakanKrakan
0

Tackar, glömde helt bort att ljus även reflekteras i vattenpölar :)

Nästa gång ska jag vara mer noggrann.. Mycket bra påpekanden…

//Håkan

Eostra
0

#10 Ja, det var ju inget större fel direkt men jag råkade se det. :)