Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 377 ggr
Ariya_IGI
0

Fotografyrket

Är det någon här som arbetar som fotograf?

I skolan får vi höra hela tiden hur dåligt med jobb det finns för fotografer och därför har jag bestämt att inte plugga vidare med foto efter gymnasiet.

Jag läser foto C och roligast vore det att fortsätta studera foto men eftersom det inte finns några jobb så väljer jag en annan väg.

Jag gör väll rätt?

Robert
0

Jag är ingen fotograf, men pluggar till att evt ha det som yrke. Jag har en annan inställning än dina lärare, annars hade jag väl inte fortsatt med det jag håller på med.

Se dig omkring, världen badar i bilder. Kolla in de bilder som finns, de är nästan alla manipulerade. Misslyckas du att vara den som tar bilden så finns det säkert hur mycket som helst för dig att göra om du behärskar Photoshop.

Måste ju vara att kämpa i motvind när lärarna kör med sådant nedtrycksnack.

Robert

PS. Dina lärare kanske har misslyckats som fotografer?

johan
0

Jag vet inte heller hur det ser ut med jobb, men jag är ganska säker på att det är värt att kämpa om det är något man verkligen brinner för. De drivna människorna brukar kunna få jobb just därför att de blir bäst genom att vara genuint intresserade och lär sig det man behöver lära sig.

Kanske får man börja jobba som assistent för nästan inga pengar alls bara för att bevisa att man är duktig och för att kunna visa upp att man har erfarenhet.

Annars kan man välja kassan på konsum…

Mvh // Johan

Robert
0

Bra kommentar av Johan. Min strategi här i Finland är att bygga upp ett namn. Det gör jag genom att använda andra mammors barn till porträttbilder och sedan blir det mammorna. Dessa fina bilder kommer att hänga uppe på väggarna hemma hos de familjerna, stolt kommer mammorna förklara att det är Robert som har tagit bilderna, sedan är djungeltrumman igång.