Foto iFokus

Foto

Etikettmakro-och-stillbilder-ej-kritik
Läst 864 ggr
Geronim0
0

Sommar och...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Denna, sommarens inte så välkomna gäst hittade jag när jag satt och kollade arkivbilder. Vintern har helt klar vissa fördelar! Obestämd

Nikon D3.
Nikkor AF-S VR 105 f/2,8@f/11.
1/400 sec.
ISO-1600.
Handhållet.

Edit: skrev fel ISO

dijete
0

Fantastisk närbild måste jag säga och tur hade du med.

Har du någon hemsida där man kan få se fler bilder?

Geronim0
0

Tyvärr, hemsidan är nerlagd eftersom jag inte orkat sköta den. Kanske blir en ny framöver, man vet aldrig… Cool

HellviHumle
0

Vilken sötnos!

HH

Geronim0
0

#3. Getingen är en fascinerande insekt och mycket vacker om man vågar sig tillräckligt nära för att titta på den.

HellviHumle
0

#4 Så länge man inte bråkar med boet så brukar det inte vara någon fara. Tyvärr väldigt dåligt med getingar i år. Jag gillar dem eftersom de tar många flugor på en sommar.

HH

[WeepingWillow]
0

Otroligt fin bild, alldeles skarp o fin :) Me usch jag ryser bara jag ser den lilla jäkeln haha.

MonisN
0

En fantastisk bild! Man slutar aldrig att facineras av hur insekter ser ut på nära håll. Jag avundas dig att du lyckas få så fin skärpa med en handhållen kamera.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

Geronim0
0

#5. Så sant som du säger, ger man tusan i boet är det sällan några problem med getingarna. Klart till söndagsfikat i trädgården är dom inte välkomna ens hos mig!

#6. Tack! Skrattande

#7. Att sätta skärpan vid diverse olika tillfällen är som så mycket annat en fråga om övning, övning, övning. Alla kan lära sig men vägen är lång. Jag har åratal och tiotusentals inte fullt så skarpa bilder bakom mig, numera sitter det mesta i ryggmärgen även om långt ifrån alla bilder blir 100% skarpa.
Men jag jobbar på det… Obestämd