Foto iFokus

Foto

Etikett: kameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 904 ggr
Noob
0

Lite hjälp med lämpligt pris?

Eftersom jag köpt en 7D så tänkte jag snart försöka sälja min Canon EOS 450D med batterigrepp, 2 batteri, 3 minneskort (8,4,1 Gb) och "lilla" kit objektivet med bildstabilisator (18-55 IS), eventuellt även med ett 55-250 IS. Allting är ca 6 månader gammalt och givetvis använt men i nyskick (dvs inga repor etc) och alla kartonger, manualer, CD's etc finns kvar.

Problemet jag har är att jag inte har en aning om vad man kan få för grejorna? Man ser ju annonser men svårt att säga vilka som dom faktiskt får sålt och vilka som inte blir sålda…

Nån som har sålt nått liknande (eller köpt) eller av någon annan anledning har nån idé?

Martin
0

Ingen aning, tyvärr. Vet du vad nypriset på grejorna skulle vara idag? Det är väl nästan det man får ta som utgångspunkt och sedan se utifrån det vad man kan tänkas få. Tyvärr är det nog lite fel tid att sälja också om man inte har ett bra pris, för nu inför julen känns det som att det kommer bli prispress i butikerna, och några verkar redan ha börjat.

mvh Martin

Noob
0

Nypris idag är ca:

Hus + 18-55   6300 :-

batterigrepp 1300 :-

batteri ca 500 :-

minneskort runt 5-600 tillsammans

55-250 objektivet ca 3000 :-

Så totalt ca 11.650 :- nypris om man tar med båda objektiven…

(sen återstår ju att se om den går ner i pris i julhandelnGråter )

HellviHumle
0

Kolla på Tradera. Om du söker på avslutade auktioner så kan du få en bra prisbild på vad folk är villiga att betala.

HH

NikkieNikon
0

När jag säljer beg. så väljer jag alltid att sälja för runt 65% av nypriset..men det är ju såklart upp till var och en :)

[WeepingWillow]
0

Jag har precis köpt en sån kamera, Det där 55-250 objektivet du har, är det bra? Jag blev lite intresserad ;)