Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-medel
Läst 1267 ggr
Metinia
0

Kritik: Ängel 2

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det här är "fortsättningstråd" på den här tråden. Bilderna är tagna vid samma tillfälle, men iom nya regler för kritikbilder har jag delat upp bilderna på två trådar. Det är alltså inget krav på att kommentera båda trådarna, men är ni nyfikna så får ni gärna ta en titt på andra tråden också.

Jag vill ha kritik på bilderna, dels på bilderna, men också på redigeringen.

Här kommer första bilden i den här tråden. Redigerad på följande sätt: grundredigering (inget extremt utan mer lite färger, kontrast, ljus och lite modellretusch), ljusare bakgrund, blekare färger, ljusare bild i allmänhet. Även beskuren lite grann.

Metinia
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och här kommer andra bilden för den här tråden. Är beskuren, sv/v, gjort ögonen glansigare + lite grundredigering. Den här är dock inte tagen i själva studion utan utanför i en trappa, därav inget studioljus på den och jag fick kämpa mycket mer med ljuset.

Metinia
0
Sofiae
0

Jag är ingen expert men tycker att någon skall ge kritik på dina fina bilder så då gör jag det.

Den först bilden tycker jag är fint komponerad, ljuset i ansiktet är perfekt, visst skall det var ljus kring en ängel kanske lite för mycket här, man har svårt att se vingarna. Men bra jobbat.

Den andra bilden är helt annorlunda, gillar den skarpt.

Hoppas nån mer och kunnigare svarar dej.