Ekorrar gör mig glad.
Vet inte vad det är, men ekorrar gör mig alltid på gott humör.
Dom är roliga, alltid i rörelse på jakt efter något ätbart och oftast inte särskilt skygga av sig.
Jag är inte ute efter kritik utan vill bara visa en bild på en riktig liten solstråle mitt i höstmörkret.
Nikon D3
Nikkor AF-S VR 300 f/2,8 @ f/4
1/200 sec
ISO-800

Oj, Det är inte ofta man får dom på bild. Grattis till ett bra fotoögonblick.
Vilken härlig bild! Jag tycker också det är kul med ekorrar
Vilken fin bild :) Jag älskar dom också, dom är så himla söta :) Jag brukar passa på att mata dom lite mer tama Londonkorrarna när jag är i London på besök, där klättrar dom upp på en om man har me sig nötter :)

Tack skall ni ha. Jag brukar ha lite krossade nötter med mig, funkar till både fåglar och korrar.
Just här satt det ett par fågelfröbehållare i träden så det var gott om frö på marken, kurre lät sig väl smaka.
Grym bild med skärpan på rätt ställe!!;)

Vilken underbar bild! Gillar den jättemycket! :D
Söt bild! Härlig skärpa och skärpedjup.

Ja ekorrar är fina, denna var väldigt flott fångad.
Åh man blir så glad av sådana bilder!

Oj vad kul att så många svarat i min tråd!
Roligt att ni gillar bilden, jag skall försöka hinna med att fota ett par timmar i helgen. Skall försöka få lite bilder på ett gäng nötskrikor som håller till i närheten, dom är väldigt skygga så det blir en utmaning.
Det tror jag du klarar med glans! En ekorre är också en stor utmaning. Dom sitter ju aldrig still. Det var bra jobbat med Piff, eller är det Puff

#12 Har piff mjölkmustasch? ^^

#13 Ja nog ser det ut som han har mjölkmustasch! Vet inte vad det är men någon mjölk fanns inte i närheten.
#14 Man kan ju undra vart piff varit o ätit nånstans haha. Söt var han i vilket fall! O bilden är jättefin :)
#12 Mitt hjärta smälter
Det var en gullig och fantstiskt bra bild. Ser fram emot bilder på nötskrikan.