Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 450 ggr
omega24v
0

Olympus my600 mörk display

Hej!

Jag håller mest till på ValpiFokus. Men jag har fått problem med min kamera, tammejtusan på årsdagen av att jag köpte den. Innan jag kilar iväg till affärn, så tänkte jag fråga om nån vet om jag tryckt på fel knappar på nåt vis, eller om det är nåt annat galet med kameran.

När jag fotade inomhus i lördags, så blev displayen plötsligt väldigt mörk. Det jag fokuserade på syntes i den, men VÄLDIGT svagt. Nån som vet hur jag ställer om kameran igen?

emmaa
0

Prova återställa alla gamla inställningar.

omega24v
0

Mitt bekymmer är att jag inte har manualen tillgänglig. Och eftersom displayen blev så mörk syns inte heller menyerna. Förmodligen har väl nåt packat ihop. Jag hade bara en gissning att jag kunde tryckt nåt fel som mörkat ner displayen och att samma knappkombination kunde fått den tillbaka igen, men det är nog en önskedröm. Affärn ligger i alla fall i stan, så jag pallrar mig dit efter jobbet.

Tilda
0

#2 Manualen finns här det är en finsk sida, men manualen är på engelska, tryck på lataa.

omega24v
0

Jag var till affärn efter jobbet igår och killen konstaterade att den är att lämna in för garanti. Efter att ha rotat fram manualen ur de magasinerade kartongerna, så lyckades jag faktiskt med en stark lampa guida mig själv genom menyerna som syntes SVAGT. Och det hjälpte inte ställa upp ljusstyrkan, inte hjälpte det att återställa fabriksinställningarna och inget annat jag provade hjälpte heller. Så nu återstår om jag ska hitta kvittot också. Jag brukar inte vara slarvig med det till dyrare grejor, men just kamerans tycks ha hamnat nån annanstans än det borde…

Tack för hjälpen!

Robert
0

omega24v, hör med leverantören om dom har en kopia på ditt kvitto.

Hälsningar

Robert