Antal exponeringar?
Hur kan man se hur många exponeringar ens kamera har gått? Jag har hört talas om Opanda Exif men samtidigt har jag hört att det inte funkar med Canon. Finns det något annat program man kan använda om man har Canon? Jag har en Canon EOS 400D.
Btw, hur många exponeringar är det normalt att en Canon EOS 400D klarar innan den går sönder?
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
Jag hittade ett program som jag ännu inte packat upp och använt. Sök på 40dshuttercount. Det ska fungera till de flesta Canon.
HH
Ja, detta undrade jag också. Måste man verkligen ha ett program för att få reda det?

För ett säkert resultat är det canons servicecenter som gäller.
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson
Har testat programmet på min EOS 450 D. Stämmer inte riktigt. Visar 4600 någonting. Ska vara lite drygt 5000.
HH
#3: Servicecenter? Menar du att jag ska gå till en affär, eller menar du att jag kan ladda ner något ifrån canons hemsida?
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se

#5 Typ Canon RCC i Mölndal tror jag borde kunna se hur många exponeringar slutaren gått.
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson
#6: Var det en slump att du skrev Mölndal? Eller hade du koll på att jag bor i Gbg, till och med ganska nära Mölndal? ;)
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se

#7 Det var ingen slump, tänkte att jag likväl kunde rekommendera ett ställe nära dig istället för att rekommendera något som ligger i typ Stockholm. :)
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson
Här. Samma upplåsning ger tillgång till antalet exponeringar. 400D sägs klara runt 50,000 exponeringar.