Verkligt lyckad exponering direkt från kameran; det kan ibland vara svårt för automatiken att exponera tillräckligt mycket i snömotiv.
Jag gillar främst den utan isborren, med det höga närbelägna fjället i bakgrunden. Isborren bryter kompositionen på ett sätt som jag uppfattar som ofördelaktigt; kanske för att den är avhuggen så att man inte ser var den står i ett halvborrat hål, kanske också för att den är placerad mitt i bilden, som till stor del byggs av diagonalerna som bildas av fotspåren.
Det känns för mig som att bilden utan isborr får bättre balans om man skär bort en del av himlen, så att den avlägsna strandkanten hamnar ungefär en tredjedel ner på bilden, och en pytteliten beskärning i underkant så att spåren mot nedre högra hörnet går ut precis i hörnet. Men oaktat det, så ger bilderna ett fint helhetsintryck, som förmedlar mycket av ödsligheten man kan uppleva i fjällen.

Jag håller med Inkanyezi.
I tredje bild stör mig bakspegeln. Den skulle man radera bort. Annars är bilden väl balanserad.
Vänliga hälsningar Stephan

Tycker att bilderna är fina,vad har du för kamera? den verkar bra :P när man fotar snö brukar bilderna inte bli så bra med vissa kameror men du har fått två jätte fina bilder :)
#2 och #4
Tack. 
Har inte haft tid att fixa till bilderna..men det kommer..
#5 Jag har en gammal kamera, Nikon coolpix 2000.