Epson P-2000 Photo Viewer
Är det någon som kan verifiera att Epson P-2000 Photo Viewer kan läsa RAW-filer från Canon EOS 30D?
Hur länge klarar den sig på en uppladdning?
Vänliga hälsningar
Niklas
Kolla dpreview, där listar de några format.
http://www.dpreview.com/reviews/epsonp2000/
Hälsningar Mattias
Det står att den kan läsa CR2, vilket är vad 30D skapar, men i en lista någonstans fanns inte den modellen med och därför blev jag osäker på om det finns flera CR2-format. Jag tänkte att det kanske finns någon här som vet säkert.
Vänliga hälsningar
Niklas

Jag har en P-2000 och den klarar av både 20D och 5D raw-format utan några problem. Batteriet räcker till ca 16-20gb nedladdning, som tar evigheter. Om jag skulle köpa någon Epson idag så skulle det bli de nyare varianterna som tömmer korten 250% snabbare än p-2000.
Hälsningar
Robert
#3: Okej. Tack! Hur lång tid tar det att tömma en gigabyte?
Vänliga hälsningar
Niklas

ca 5 min.
Robert
Tack!
Vänliga hälsningar
Niklas
Funderar på nån sån här Epson-mojäng. Du tycks ju veta en del.
Har hört att Epson döper om filerna! Är det verkligen sant?

#7, nej, den döper inte om filerna. Himla smidig pryl för mellanlagring, bra om du är borta och reser ex eller fotograferar ett bröllop.
Robert
Tackar för beskedet. Ska nog beställa en av den nya sorten.
Hur lång tid tar laddning av batteriet? Går det att använda den medan batteriet laddas?
Vänliga hälsningar
Niklas

Du kan ha enheten ansluten under tiden som batterierna laddas. Ett till batteri går att köpa för en tusing verkar det som.
Hälsningar
Robert
Tack! Vet du hur lång tid det tar att ladda batteriet?
Vänliga hälsningar
Niklas

Hittar du ingen info på Epson hemsida. Jag tycker det har tagit ungefär en timme, minns inte riktigt.
Innan varje fotosession jag har varit på så ser jag till att alla mina batterier är fulladdade, likväl Epson. Jag har tömt mellan 4-6 kort på enheten och brukar kanske få ha sista kortet med enheten ansluten till nätkontakten.
Jag kommer troligtvis köpa fler kort och kommer använda Viwern till att tömma korten på kvällarna om jag är ute och reser.
Hälsningar
Robert
Nej, jag hittar inget om det på hemsidan. Nu har jag beställt en i alla fall. Att det tar tid att kopiera korten är inget problem för mig.
Zebra Media är jämförelsevis mycket billigare än alla konkurrenter på det gäller den här.
Tack för alla svar på frågor!
Vänliga hälsningar
Niklas