Casio
Funderar på att köpa Casio Exilim EX-Z2. Den var på specialpris nu på teknikmagasinet för 1399:-, tror den ostade mer egentligen. Jag vill ha en billig och bra kamera.
Någon som vet om denna kamera är bra eller kanske har en själv? Man kan j uinte veta eftersom man inte kan testa kameror innan man köper dom..
Tacksam för svar! / Mikaela

Casio är ett lite udda kameramärke i Sverige. Jag har en god vän som är överförtjust i Casios lite bättre modeller och de har presterat bra vad jag sett.
Kameran i fråga har inte världens bästa data. Den är inte speciellt ljusstark och en närgräns vid macro om 10cm är inte imponerande.
Kameran är endast prissänkt 200kr på Teknikmagasinet, så det är heller inte så imponerande. Kameran är säkerligen bättre än en mobilkamera, men förvänta dig inte enorma resultat för prislappen.
Focus Trading, med bla Pentax i sortimentet kommer att ta över agenturen för Casios kameror. Jag tror att de har intresse att lyfta fram varumärket i Sverige, så det är nog inte helt otänkbart att det kommer Casio-kampanjer framöver.
Sajtvärd för Foto
Sajtvärd för Fågelskådning

#1 Det låter väldigt spännande med att dom tar över. Dom har också hand om Tamron.
Tyvär vet jag inget om kameran.
#1 Okej, tack så mycket för du tog dig tid att svara!
Får se hur jag gör, kanske har du något tips på en bättre kamera i ungefär samma prisklass?