Emme - vinter poträtt från 05-06
Jag tycker du har fått till ett jättefint ljus på alla bilder utan konstiga skuggor, och det är inte det lättaste!
Den sista upplever jag lite oskarp men det är inte säkert att den är det i full Upplösning.
Jag tycker att den andra bilden är den bästa, det blev spännande med halva ansiktet och den har ögonkontakten som den första bilden saknar.
Skitbra!
Jag tycker att nummer två var bäst. I övrigt håller jag med Emma. Bra fotoljus.
Vänliga hälsningar
Niklas
Tack!
Jag märkte också att dom drar ner på upplösningen när jag laddade upp bilderna. *hmmm* Dom är skarpa egentligen :P
#5: Om du ser till att bredden inte är mer än 800 pixlar och höjden inte mer än 600 kommer iFokus inte att förändra dem. Det är det bästa sättet att få originalkvalitet.
Vänliga hälsningar
Niklas

Bra bilder! Jag har blivit en gång uppmärksammad utav Ibarionex Perello att träd och dess bark/mönster drar till rätt mycket uppmärksamhet från modellen. Han undviker träd i sina porträttbilder och jag har börjat göra det också då det faktiskt drar uppmärksamehten från huvudobjektet.
Hälsningar
Robert
Verkligen bra bilder. Men jag gillar det med trädet bäst!
#7 vilket bra tips !
Fina Bilder, även motivet var sött 
Robert: Kan faktiskt stämma,
tack så mkt :)
Riktigt fina bilder. Gillar också tvåan bäst, fin ögonkontakt. Även första tycker jag om, synd lite att håret hänger i vägen lite för ögat där. Hade varit intressant att se den bilden med samma ögonkontakt som bild 2.
Intressant kommentar från Robert också, ligger nog en del i det.
Och emilia, vad du än gör - posta fler bilder här på FotoIFokus. Kollade in dina gallerier på din hemsida och du tar kanonbilder!
mvh Martin
marnyman: åh.. tack!! :D Va glad jag blir =)hehe
Har du massa fina motiv att ta på också? ;)
Gillade bilden i #16 bäst, var en dyster stämmning över det hela…

Bra jobbat med de senare bilderna emilia. I #18 kunde du göra lite efterarbete på, några strån som sticker in i bild från vänster och höger. Tänk på att ljus delar som bh-bandet (?) drar till sig uppmärksamhet. Lättast är det om du undviker det vid fotograferingen men du kan bränna bort det med burn tool i Photoshop.
Hoppas det var till ngn hjälp!
Robert
Rickard: tack! =)
Robert: Jag har tänkt på stråna men var lite osäker på om jag skulle försöka mig på att klona bort dem eller inte. Kan ju alltid pröva ;)
Jag skall sätta mig lite i PS o kolla runt lite. Tack!!
Jag blev ju så nyfiken på din hemsida när marnyman uppmärksammade den. Det gjorde han rätt i, speciellt bilderna på människor är fantastiskt fina!
taack så jättemkt ! :D :D
glömde o säga, dem senaste bilderna är tagna med min nuvarande kamera, Nikon D50, objektiv, 18-55mm
#24, Ta mer bilder!
haha :P
Ang #18 tycker jag kontakten med ögonen/ansiktet är så bra så jag lägger inte märke till de ljusa bh-banden (?) vid ryggen/axlarna, däremot, skall något mörkas/fixas tycker jag hennes vänstra hörntand (höger från betraktaren sett) tar lite fokus från resten av ansiktet.
Kul med att läsa andras kommentarer, vad folk fäster blicken på.
mvh Martin
#27, Ögonen tar all bllick ;)
Håller med ovan, jättebra, kanske Du skulle fixa lite i pannan på #15 som jag annars gillar mest…. Fortsätt fota som sagt!
Vet ni varför hon inte svarat?
För att hon tar bilder förstås ;)
#29, menar du det utbrända? Kan försöka :D
btw PeoH: hennes tand där som du nämne har jag inte tänkt på faktiskt, u've got a point! :P
Rickard: haa haha :P
haha sorry peoh :P angående tanden menade jag marnyman :S håller inte reda på alla haha :$
#32, Det är ju så otrolgit många fans du har!
#34, Sådär bild, inte i klass med de andra.. Motroväg? ;)
#34 Ett foto som passat bra i den tidigare tematråden "Ensamhet".
mvh Martin

#34, modeller ser tjocka ut när dom håller armarna längs med kroppen speciellt med mörka kläder. Du visar ett bra exempel på det, tack!
Robert
#37, Svart är väl den färgen mean ser tjockast ut i?
#38 Nej, tvärtom. Ljusa kläder ger ett "tjockare" intryck än mörka, om det nu är av betydelse (och det kan det kanske vara ibland). *sade han som köpte svartskjorta senast för att få en smalare look* 
Nu trivs jag ganska bra med mig själv som jag är, och tycker mörkt är snyggare än ljust, så det kan ju också ha varit en anledning. :o)
mvh Martin
#39, Aha ookej lite bakom flötet där ;)
hahaha vitt e mer genomskinligt än svart :P avslöjar mer vad som finns under klädesplagget ;)
#41, Mjo tur att jag har på min en svart tröja då. Döljer allt ;) Utom det snygga "Färjestad" trycket!
hahaha färjestad. neej!! ner med ishockey :P haha ;) ;) ;)

Jättefina bilder :)
tack kajsa= )