Metro Photo Challenge?
Jag undrar bara om det är någon mer än jag som är med i Metro photo challenge i år? Var det någon som var med förra året och hur gick det för er då?

Nej, Jag ska inte vara med då jag inte vill skicka iväg mina orginal då jag är otroligt rädd om dom, Men jag önskar dig lycka till!
Jag ville gärna vara med, men det var 18 års-gräns på tävlingen och jag är bara 16 år. Men hoppas det går bra för dig, :)
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
#1 Hur menar du rädd om dina orginal? Jag vet inte något om tävlingen, men antar att de får rätt att använda bilden om man vinner/skickar in den, men man kanske kan ta en bild i syfte att vara med i tävlingen - då behöver man inte vara lika rädd om den?
Nu siktar jag inte på att lansera mig som fotograf för att tjäna pengar - men kan tänka mig att vinst i en tävling skulle vara bra PR.
Kan man läsa om tävlingen någonstans?
mvh Martin

Här är litet info:

och här till tävlingens hemsida…

#3 Jag syftar på att jag helt inte lämnar ut mina orginal i en tävling utan ersättning. Givetvis är det bra PR, Om man ser det ur det vinkeln är det inte så dumt. Men nu kommer problemet med min ålder igen och därför avstår jag också från tävlingen.
#6 Ok, då är jag med.
Sista datum för att lämna in bidrag har varit så jag får också stå över tävlingen.
Det är inte ofta jag varit med i tävlingar, men det händer när det är någon tävling jag tycker verkar intressant utifrån mitt fotointresse/inriktning. Givetvis får man kolla reglerna för bildanvändningen och göra en bedömning om man vill skicka in sina bilder dit eller inte. För mig avgörs det bland annat av vad som finns i potten samt såklart vad reglerna säger om användning av bilderna.
mvh Martin

Jag är med i finalen :-) Klimatförändringar, tromb bilden

#9 Tack så mycket :-)

#10 gud vad häftig.. gick dock inte så bra för mig :/
Men är den bilden tagen i tvååker tävlingarna?

Bilden är tagen i avesta, när en tromb drog in över en hundutställning. Folk skrek och sprang. Jag var snabb med kameran. Bilden har vart med i olika tidningar i sverige och utomlands :-)

jaha okej, utomlands? det hade ju varit en dröm som blev sann :)

Den är tagen i stan där jag bor, i sverige, södra dalarna :-)
Artikel från aftonbladet där bilden var med, jag också :-)
Hur läcker som helst!!!