Fjällbild
Var i Kittelfjäll och åkte lite snowboard förra helgen och var tvungen fota då solen skulle gå över berget.
Sedan var det lite extra mysigt då dimman låg tätt längre ner.
Brukar inte fota sådan så vill ha lite kommentarer.
Och om ni stör er på trädet i högra hörnet så var det meningen att få med det =)
Härlig vinterbild! Här nere i Halland lyser snön med sin frånvaro…som oftast.
Ser inte ut att vara så många där för att åka? Eller är det tidigt på morronen? :)
//CarlS
Väldigt fin bild tycker jag.
Hej,
En härlig bild som verkligen suger in blicken till soluppgången.
Trädet i högra hörnet gör att man får en bättre djupverkan i bilden. Trädet hjälper även till att upptäcka backen som försvinner ner i dalen där morgon dimman ligger som ett duntäcke över samhället.
Ev. justering kan vara att ändra på allmänljuset i bilden. Det kan du göra genom att justera lite på mellanreglaget i levels i t ex PhotoShop. Då kan du få en lite mer dramatisk soluppgång.
Mvh - Micke
Fin bild, men jag stör mig på det röda "staketet" i vänstra hörnet.

#1 Jag tror klockan var 11 om jag inte minns fel. Men det finns så många backar där och alla inklusive jag åker egentligen offpisten där. Men ganska många låg nog i stugorna efter nattens festande =)
#3 Jo du förstod vad jag ville ha fram av trädet i hörnet. Härligt man lyckades med det. Brukar inte fota sådant här direkt.
Gjorde en edit på bilden och framhävde himlen lite men då var jag tvungen mörka det andra lite. Ser bra up min skär men jag kör TFT oxå.
#4 Staketet är borta nu, men då försvann lite av känslan att det var en skidbacke