Foto iFokus

Foto

Etikett: landskap-och-natur-ej-kritik
Läst 548 ggr
Indeloom
0

Första trevande försöken !

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fotade lite idag. Tänkte jag skulle lägga upp några bilder för kommentarer. Både negativa och ev. positiva är hemskt välkomna.

Vad har jag gjort galet ?  Vad blev bra ?   Nu är det här första gången jag ändrar storlek i PS, och likaså  försöker lägga upp bild här.  Får hoppas det funkar.  Annars får jag försöka igen.

Hälsningar

Hasse

Indeloom
0

Det funkade ju !

Här kommer en till från samma ställe.

Indeloom
0

Ursäkta om det börjar bli tjatigt !  En sista.  Det blir en bild av min lilla enkla boning.

Hälsningar 

Hasse

sandmark
0

Första bilden tycker jag var lite mörk ?

Skojjar du ? Goa uppvärmningskostnader där va :D

Lite mörk i förgrunden, mot det starka vita. Vet inte, kan vara min bildskärm också. Men dessa saker går lätt att fixa i Photoshop. (dvs mörka ned, ljusa upp)

Indeloom
0

Ja, första bilden blev i mörkaste laget. Iallafall här.  Jag vill ha den mörk, men inte så mörk.  Här har jag lättat upp lite, tror jag.

icerman84
0

Jag personligen gillade #0 bilden då den var mörkare på sidorna. Det fick i alla fall mig att se allt som en tunnel mot ljuset och dom lekande barnen.

Fast mycket beror nog vilken bildskärm man har, blev inte för mörkt på min i alla fall

emmaa
0

Jag tycker att huset ser ut att luta lite, det är ju lätt fixat i PS.

Indeloom
0

# 5  Tack för kommentarerna och tack för det där om tunneln. Det var det jag ville försöka uppnå.

#6  Ja, jag ser nu att "huset" lutar.  Jag får fixa till det ! Tack för tipset.

//  Hasse