Foto iFokus

Foto

Etikettadobe-photoshop-lightroom-elements
Läst 2909 ggr
[WeepingWillow]
0

Köpa photoshop

Jag tänkte införskaffa photoshop nu när jag har ny kamera. Vad heter den versionen jag borde köpa o vart köper man det bäst? Är det nån som vet ca pris?

pellepiano
0

Köp hos tillverkaren, www.adobe.se

Senaste, CS4 kostar ca 8 -10 000 beroende på språk.

Den mindre versionen som heter Elements kostar en tusenlapp ca.

Du kan förståss kolla med Google eller Pricerunner eller Prisjakt om nån är något billigare, men alla Adobes produkter brukar vara ganska jämt prissatta.

Om du är student går det att få rabatter, det kan du läsa om på Moderskeppets hemsida tex, de har mycket info om Photoshop.

[WeepingWillow]
0

Wee jisses Skrikandes Jag tror den senaste versionen får vara! En tusenlapp är mer överkomligt, jag är ändå amatör. Tyvärr inte student men men…

MonisN
0

Photoshop Elements är fullt tillräckligt för en amatör. Det klarar mycket mer än vad många tror. Finns faktiskt ingen anledning att köpa CS4 för hutlösa pengar om man inte är proffs. Vill du ha en bra guide finns det en DVD kurs att köpa på t ex Moderskeppet eller Photoshopguiden.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

pellepiano
0

Moderskeppet har en hel hemsida om just bara Elements.

http://www.bildbehandla.se/

Anars finns gott om gratisprogram på nätet som man inte behöver ladda ned utan kan använda direkt i sin webbläsare, som tex www.pixlr.com

Och mer avancerat , kolla Phoenix på www.aviary.com

[WeepingWillow]
0

#3 Nej det känns ju hemskt onödigt att lägga ut halva månadslönen på ett bildbehandlingsprogram när jag bara hobbyfotar lite. Jag får nog ändå vänta tills efter jul att köpa nått, lite fel tidpunkt att spendera så mycket hehe.

#4 Det är ju jättebra att det finns såna gratissidor, det kan jag ju prova lite nu innan jag har råd att köpa photoshop :) Dock har man ju inte alltid tillgång till internet så jag vill gärna ha photoshop.