Foto iFokus

Foto

Etikettadobe-photoshop-lightroom-elements
Läst 670 ggr
Engla
0

Någon som har Photoshop?

Jag skulle behöva hjälp med att spara några bilder till CMYK-format. Någon som har Photoshop, och som skulle vilja hjälpa mig med det?

Behöver verkligen hjälp…!!

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

pekwall
0

Image>mode>CMYK

Engla
0

Men kan du hjälpa mig att spara några bilder till det formatet? Jag har nämligen inte den versionen, och jag vet ju hur man gör!

Engla
0

Någon som kan??Generad

Martin
0

Har Photoshop Elements men hittar inte CMYK där, kanske inte räcker med elements?

mvh Martin

Zpookey
0

Det underlättar om du skriver vilken version du har.

På svenska är det Bild->Läge->CMYK-färg

Martin
0

#5 Jag tolkar Engla som att hon inte har programmet (Photoshop) som låter henne spara i CMYK, även om hon skrev versionen.

mvh Martin

Denna kommentar har tagits bort.
Engla
0

Jag har Elements, men där kan man inte spara i CMYK, vilket man kan de i de större PS-programmen! Men nu har jag fått hjälp av en schysst kille…..men tack iaf….

pekwall
0

Får jag fråga vad det är för mening med CMYK?

Engla
0

När en tidning trycks så ska det vara i CMYK! Annars hade jag inte brytt mig!

Zpookey
0

Men tidningar brukar fixa det själva…det brukar räcka att skicka in bilden i jpg. De vet ju att inte alla sitter med de största grafikprogrammen.

Engla
0

Alltså, jag ska inte skicka in något till en tidning. Jag jobbar på en liten tidning och vi har bara Elements, och jag ska lämna den till ett tryckeri. Därför måste jag ha bilderna sparade i CMYK. Skulle jag ha skickat in ett kort till en tidning, skulle aldrig bry mig om sådant, för jag vet att det är deras jobb att fixa sånt.

emmaa
0

Fortfarande borde du kunna lämna ett meddelande och säga att du inte har photoshop så fixar nog även tryckeriet det.

Engla
0

Det löser sig nog. Ville bara fråga om nån kunde hjälpa mig innan, men nu har jag fått hjälp, som sagt.