Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 1041 ggr
telelur
0

Byta upp mig?

Hejsan alla

Jag funderar på att byta upp mig till en mer seriös proffskamera. Just nu har jag en Nikon D60 och jag vill gärna hålla mig till nikon. Någon som provat D300, D300s eller D700?

NikkieNikon
0

Om du köper en begagnad D300 får du otroligt bra bildkvalité till ett inte allt för högt pris.
Brukar gå för runt 8000-10000kr på blocket.

En D300s är ju i stort sett en D300 med filmfunktion, och med tanke på att det är ganska ny modell så ligger prisribban också ganska högt..
Om du känner att du inte har behov av filmfunktionen så är nog en D300 ett mycket bättre val för dig.

Eftersom D700 är en fullformats-kamera så måste du ju också ha objektiv som gör den värd pengarna, så då måste du vara beredd på att få punga ut lite extra på optiken.

Men det är ditt val i slutändan, vad som passar dig bäst..det här var bara lite små tips och råd :)

telelur
0

Tack så jättemycket :D Vad för objektiv ska jag köra med då?

Fler som har råd att komma med?

isabelle_
0

Jag hänvisar dig till denna tråden här!

Där har jag också förklarat lite ingående.

MartinO
0

Jag har en god vän som är en mycket duktig fågelfotograf. Hon körde länge med D60 och 300mm f/4. Det var en ergonomisk katastrof med det lilla huset och den stora "termosen" monterad. Hon bytte sedermera upp sig till en D300. Hon var i början väldigt ledsen och fick inte rätt på någonting. Jag började då inse att hoppet från D60 till D300 är stort och inlärningströskeln hög. Hon tappade gud ske lov inte sugen, utan fortsatte kämpa. Efter ett par månader satt det och hennes bilder har fått ett stort lyft.

Jag har ställt mig frågan om det är kameran eller den större kunskapsnivå hon tillskansat sig som är orsaken till de bättre bilderna.

Sajtvärd för Foto

Sajtvärd för Fågelskådning

isabelle_
0

#4 Jag håller med dig, Martin. En stor anledning är för mig också då jag bär runt på f/2,8 telelins med lilla huset D60 är väldigt dåligt ergonomiskt.