Foto iFokus

Foto

Etikettmakro-och-stillbilder-ej-kritik
Läst 578 ggr
Seerath
0

Äpple :D

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har suttit och läst och tittat på andras bilder en hel del och började överväga att det kanske är roligt att fota annat än katter…

Iaf så blev jag så där riktigt tvärsugen för en stund sen och gav mig på jakt i lägenheten efter något att fota. Det fanns tyvärr inte så mycket men jag fick iaf tillfälle att testa lite.

Här är en bild på ett äpple som jag personligen blev lite förtjust i.
Först så undrar jag om ni tycker det är en vacker bild? men vad jag mest skulle vilja höra är vad som skulle förbättre bilden? Eller har jag kanske tänkt helt fel överhuvudtaget?

Nu vet jag inte hur intressant en bild på ett äpple är jämfört med alla speciella objekt alla ni andra hittat men det är iaf en början Flört

[___THEFINAL]
0

Fin bild! :o
Dropparna var.. lugnande :]

[mingdie]
0

Jag tycker du är på rätt väg. Vattnet gör bilden bättre. Fortsätt så.

Eddie

Runsviks
0

Snyggt Pia… jag blev riktigt sugen. Fräscht med vattendropparna. //Kristin

Madde
0

Bilden i sig är vacker, tycker om dropparna och ljuset.

Det jag undrar är vad det är för svart streck under äpplet??

Är det någon mer som ser det??? För det är rätt störande.

Om det är en signatur är det bättre och ha det nere i hörnet eller något sånt.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Seerath
0

#4 ah, jag var rädd att nån skulle se den, jag såg den inte själv men har ganska mörk skärm så det är nog därför. Det var ett väldigt slarvigt sätt att ta bort några vita pricker. Blir det här bättre?

Madde
0

#5: Ja den var mycket bättre. =))

Har du tillgång till Photoshop, där kan man ju clona bort dessa prickar.

Ska se om jag kan göra ett försök så sätter jag ut det direkt när jag är klar. =)))

Seerath
0

jag råkade lägga upp fel bild i #5, har ändrat nu så den borde vara utan prickar. :)

Madde
0

#7: Jag gör ett litet test med din bild så får vi se vad det blir, Jag tycker det är lite kul och testa mig på bilder då man vet vad man ska leta efter.

Hoppas det är ok. =)

Madde
0

ok, jag har nu tagit bort de vita prickarna, det var på kortet som var på nr 5 från början då det nu är utbytt.

Men det viktiga när man ska clona är ju att det ser naturligt ut, vilket jag tycker är svårt.

Gjorde en före bild och så den bild som jag ändrade, kallad efter.

Seerath
0

#9 jag ser tyvärr ingen skillnad. :/

Det ser helst svart ut där nere på båda. Jag ser ingen som helst textur eller något sånt. Därför det är svårt för mig att se vad jag gör.

Tyvärr är min skärm en smula mörkare än genomsnittet och det är inte så mycket att göra åt då jag har den på den ljusaste inställningen. Den är inte nog gammal för att jag ska tycka det är värt pengarna att byta ut den än.

Seerath
0

Det absoluta originalet ser ut så här. Jag antar att prickarna kommer sig av att ljuset speglar sig i dropparna som hamnat på underlaget?

(inget redigerat gjort förutom klippning och förminskning)

Madde
0

Ok, om du har en mörk skärm så förstår jag att du inte ser någon skillnad. Men det gör jag. =)))

Så det är ju svårt för dig att ens se att jag har gjort något.

Vi får hoppas att kanske någon annan ser skillnaden. =)

ja vad kan jag säga, du har ett kanonkort på ett superfint äpple. Det ska du vara stolt över.

Seerath
0

Jag tittade lite närmare på den du gjort och märker att du även tagit bort det blöta på själva äpplet. Det var dock där med mening, jag blötte frivilligt upp äpplet för att det skulle bli mer liv på fotot. :)

Seerath
0

Tack för alla komplimanger jag fått! Det gör mig glad! :)

Någon som har nån fler ide om vad som skulle kunna förbättra kortet?

Seerath
0

Jag har ett förslag till förbättring för att få bort det vita utan att förstöra för dom med ljusare skärm.