Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-medel
Läst 965 ggr
Fnyan
0

Kritik - Kryp

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vill gärna ha lite kritik på denna bild! :)

Fnyan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och denna :)

På den här bilden ser ni ju att själva myran är suddig, men vägen framför den är klar. Och då har jag bestämt mig att bildens motto är:
"Ta dagen som den kommer"
eller något liknande ordspråk ;)

Deklol
0

#1 coolt att du lyckats få en bild när den fält ut vingarna. Tycker dock att det är jobbigt att bilden delas av lite pga ljuset. Jag hade velat komma närmre krypet och få till kompositionen lite bättre framför allt, så bilden inte blir så intetsägande… Det hade ju varit roligt om man kunde se lite tydligare vad för kryp det är.

#2 Jag vet hur svårt det är att fota myror som springer runder på asfalten, det är väldigt svårt. Jag antar att du inte lyckades få någon klar bild på myran, och därför försöker göra det bästa av det du fick - vilket är positivt. För mig är bilden tyvärr inget bra, och kanske beror det på att jag inte ser konsten i den.
Det jag hade önskat är en bild framifrån och bättre skärpa. Sen ligger där ett vitt och fult hårstrå till vänster om myran som jag hade klonat bort…

Men kom ihåg att det som är dåligt för en person kan vara jättebra för någon annan person.

Får jag fråga vad du använder för objektiv och kamera?

MartinO
0

#2 Enligt Exif Canon DIGITAL IXUS 40 Flört

Sajtvärd för Foto

Sajtvärd för Fågelskådning

hurricane
0

#1 En aning mörk tyvärr.

#2 Fokus ligger en aning framför själva myran. Synd att den är oskarp.

Fnyan
0

Japp, canon digital ixus 40 stämmer! Har alltså ingen system kamera eller något sådant dyrt ;)

Tack för kritiken iaf #2 och #4 :)