Foto iFokus

Foto

Etikettkurser-och-utbildningar
Läst 629 ggr
Robert
0

Bildtagning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ta upp bifogad bild! Vad tänkte jag på när jag tog bilden? Jag tror att du ska se två saker rätt snabbt.

Lägg dina kommentarer här nedan!

Hälsningar

Robert

johan
0

Jag tror att du tänkte att staket ska leda blicken in mot huset.

Sedan tror jag du tänkte på att de som kastad snöboll på lampan har missat en hel del.. :)

Mvh // Johan

Niklas
0

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Ariya_IGI
0

Kanske att taket smälter ihop med himlen

Oskar
0

Kanske att du tyckte synd om de stackarna som bodde där och som inte har råd med fönster…

Oskar

Robert
0

Intressanta svar här ovan.

Först och främst så tänkte jag på ljuset. Jag gick fram till huset för att undvika snön, därefter ställde jag in kameran manuellt. På så sätt fick jag en vit snö och inte askgrå.

Jag använde räcket för att blicken skulle ledas in mot huset.

För övrigt tycker jag att bilden är väldigt tråkig. Det finns ett rött räcke som bryter av. Är det något annat i bild som saknas?

Hälsningar

Robert

Niklas
0

#5: En strålande sol? :-)

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

johan
0

Jag tycker bilden saknar liv. Att se barn som kastar snöboll eller nåt hade livat upp.

Jag tycker det är väldigt synd att det inte är någon skillnad på snön på taket och på himmelen.

Mvh // Johan

AktieTrader
0

Kontrastomfång saknas. Eftersom det är så stor skillnad mellan den mörka väggen och den ljusa snön så kan man inte få med detaljer i båda. I detta fallet så är snön helt detaljlös och går ihop med himlen. Det går att ordna med flera exponeringar och PS CS2.

Svartvit film hade nog fixat bilden.

Robert
0

#6, en sol hade säkert plockat fram lite mer detaljer. När jag fotade var det mulet och nästan att det var för ögat svårt att skilja på detaljer.

#7 håller med, men tänk om jag var ute för att ta bilder till en bok om finska lantgårdar då hade lekande barn inte passat.

#8, sant bilden ser bättre ut i svartvitt. Med RAW kan du justera exponeringen för ljus resp. mörka partier, därefter slå ihop bilderna i PS.

Hälsningar

Robert