Foto iFokus

Foto

Etikettmakro-och-stillbilder-ej-kritik
Läst 1243 ggr
bjorsa
0

knoppar som brister

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ville fota blommor men dom har inte slagit ut ännu och dessutom har jag fotat den orkidee tidigare å lagt in här men nu tog jag lite bilder på knopparna i brist på blommor .-)

Ibland tar de en evighet innan orkideer slår ut så dom kommer nog nästa år

bjorsa
0

här lite närmre och visst påminner dom om fikon eller är de bara jag som får den associationen

bjorsa
0

å en till knopp

mvh/bjorsa

bosse
0

bjorsa,

Fikon ar rundare. Jag har ett foto nanstans, men jag hinner inte soka just nu.

bjorsa
0

Jo men kanske e de färgen fast de kan ju vara bara mitt huvud som spökar de brukar ske ganska ofta Flört

mvh/bjorsa

bosse
0

bjorsa, forst ar dom grona, sen spricker dom som en blomma och blir nagot rodbruna. Det ar da det ar dags att ata dom, for dom ruttnar snabbt. Man bor undvika att ata "skinnet". Myrorna alskar fikon, nar dom ar halvruttna.

bjorsa
0

Ok,kanske de e den rödbruna färgen som fick mig att tänka på fikon appropå de borde man inte ha ätit torkade fikon nu så här på julen men inte ett fikon har jag fått i mig få ta de nästa jul:-)

mvh/bjorsa

bosse
0

Pa mina irrfarder lever jag enbart pa vatten och torkad frukt sasom fikon, aprikos, russin…… Ibland koper jag aven apple, mandarin och "season" frukt. Nar jag tanker efter, sa ar det samma diet jag lever pa under veckan. Forutom att jag borjar dan med musli och filmjolk. Ska forsoka hitta fotot pa fikon i kvall. Hemma i Byblos har vi nagra fikontrad runt parkeringen. Dom ar otroligt taliga och vaxer aven i asfalten.

bjorsa
0

Den kosten skulle inte min mage stå pall för Glad men den funkar nog bra som du säger som färdkost i öknen då den ger energi snabbt ,själv kör jag oxå med ganska ensidig kost då jag varje dag dom senaste 2-3 åren äter råg gröt till lunch likaså är frukosten den samma sedan 20 år minst kaffe+knäckebröd utan pålägg variationen ligger i middagen .

mvh/bjorsa

bosse
0

Jag hittade ett foto, som jag tog i oktober under min senaste semester. Dessa kommer inte att utvecklas till frukter och ar mycket mindre an dom som utvecklas under sommaren.

Hinner inte skriva mer, men jag ater aven lunch oftast kyckling.