Foto iFokus

Foto

Etikett: bildhantering
Läst 1625 ggr
Vattnadal
0

Hjälp med kennellogga

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vårt kennelnamn är nattfrostens. Vill ha en logga, och har hela tiden sett ett frostigt tassavtryck framför oss. Fotade lite när vi var i stugan, där det fanns snö för hundtassar att göra avtryck i. Lite regn och sedan minusgrader gav några foton.

Vi har inget vidare bildbehandlingsprogram, bara ett gammalt corel photo paint 8. Saknar även kunskapen att leka med foton, kan erkännas. Här är de tre bästa tassavtrycken. Finns det någon som kan tycka lite, och gärna hjälpa till lite?Generad 

För info om oss och hundar, kika på nattfrostens.se

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Vattnadal
0

En till

MVH Elin

Vattnadal
0

Den sista.

MVH Elin

bune
0

Sista bilden är ju mest intressant rent bildmässigt. Dels är den bäst men att den lutar lite gör den roligare att titta på.

I ett ordentligt fotoredigeringsprogram kan man sen göra lite vad man vill med bilden. Jag antar att ni inte har fotat i RAW? Utan att ni tagit bilden med en kompaktkamera eller liknande?

RAW möjliggör ju många fler alternativ på "framkallning av bilden. Men man kan göra mycket förbättringar eller förändringar med jpeg-filer också.

Någon som kan lite grunder i fotoredigering kan hjälpa er att fixa till det fotot till en bra logga. Absolut.

Robert
0

Jag skulle göra om den till svartvitt och öka kontrasterna rejält.

Hälsningar

Robert

Horsegirl
0

Jag tog bort bakgrunden och gjorde det grått. Jag vet inte riktigt vad du ska ha den till men här är den.