Hästfotografi
Jag fotar nästan bara hästar. Numera fastnar dock en 9-månaders bebis också ofta på bild men innan han kom var det till säkert 95% bara hästar på mina foton…
Ungefär samma här som för Johanna. :) Har precis börjat fota lite annat nu när jag tagit upp fotograferandet igen, för utställningsfotandet känns lite långtradigt. Men tidigare har det bara varit hästar, när jag var i Skottland för några år sedan och upplevde de fantastiska miljöerna där i några veckor, så kom jag hem med 25 rullar - varav kanske 3-4 bilder var på annat än hästar… Så här i efterhand är det lite trist, men jag får ändra på det nästa gång. :)
#0: Fina bilder. Bilden i #0 hade eventuellt kunnat bli ännu bättre om du exponerade efter hästen. Bakgrunden hade blivit ljusare då men hästens färg hade förmodligen syns bättre.
Kul att se hästbilder med lite fart i och som inte bara är tagna från sidan i uppställningspose. :-)
Vänliga hälsningar
Niklas
#6 låter som om du syftar på mina bilder. Brukar bli många uppställda bilder… Fotar ju ibland på uppdrag att få till just sådana bilder så det är lätt att fastna där. Längtar ibland till att fota hur som helst. Får nog se till att unna mig det snart.
#6 Det var meningen att hästen skulle bli en svart gestalt eftersom den är fotograferad i motljus, det var exakt den effekten jag sökte för att röken skulle synas bättre.

Ostberg, tjusiga bilder, riktigt bra. Jag vet hur svårt det kan vara att få så stora ting med i bild. I #2 tror jag att du har underxponerat lite.
Hälsningar
Robert
#7: Jag syftar på alla uppställningsbilder. Det är ju en egen genre. Jag förstår varför man tar dem, men för mig, som inte ser skillnad på perfekta och andra hästar, ser de mest platta och döda ut. Jag tycker bättre om levande unika bilder. Om någon bad mig att ta uppställningsbilder skulle jag förstås göra det.
#8: Okej, jag förstår.
Vänliga hälsningar
Niklas
Ostberg. Vilka härliga hästbilder du tagit. Jag blir riktigt imponerad av dom. Det är fart idom. Jag får nog bara oklara bilder om jag skulle försöka ta en bild på en springande häst. bra gjort tycker jag.

Här e en bild på grannens två hästar… därav tråden mitt i.. stör mej så mycket på den.
otroligt fina bilder ni tagit… varför lyckas ja aldrig me de? får träna mera antar jag.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

En bild på en new forestponny. Tog bilden när jag var i england för några år sen.. fantastiskt med alla halvvilda hästar som sprang lösa överallt. jag har gjort av med orginalbilden så de får duga me denna…

Det var verkligen fart i dessa hästbilder. Jag är imponerad. Hästar är vackra djur.

Tänkte jag skulle visa min favorit hästbild. Den är från när jag var liten och tyvärr är kvaliten inge vidare eftersom den är tagen med min och syrrans instamatic kamera. Ibland är det dock inte kvaliten som är det viktigaste utan de minnen som bilden förmedlar.
Bilden föreställer ett par riktigt goda vänner.
/Scrog
#22 gud vilken häftig bild och unika vänner! Tack för titten!
#22 Dagens garv! Underbar bild!
mvh Martin

#22 helt underbar.
Jag hade också fjordingar och getter när jag var ung… måste ta och leta redan på mina gamla hästalbum 

#22, festligt.
_L_, det är bara att fortsätta vidare, det ser bra ut men ta fler bilder och prova nya vinklar.
Hälsningar
Robert
Jag ska på skördefest i morgon som chaufför till 2 hästar för ponnyridning så jag tar kameran med mig så får vi se vad det blir

#29, vilken liten häst, kan en vuxen person rida på den?
Hälsningar
Robert

#32: Vuxna människor kan inte rida på så små hästar. Bara barn, om det är en Shetlandsponny är den inte över 107 cm. Men det såg ut som en Minishetland!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Det är ju tydligen någon form av världscuptävling i Malmö i helgen, nere på Ribban. Fälttävlan tror jag visst det var, och såvitt jag förstått innebär det spektakulära hinder mm. Intressant tänkte jag (som inte alls är intresserad av hästar - än mindre kan något om de olika tävlingsmomenten). Hade dock bara en timme tillövers, och jag hade inte räknat med att inträdet skulle ligga så pass högt som det gjorde, så jag gick aldrig in på tävlingsområdet. Här är iaf en häst som värmer upp (?) tillsammans med… skötaren (?). Tyvärr rätt skarp motsol, bilden är beskuren.
mvh Martin
Där borta är hästarna, bakom läktaren… men det är ju en stor internationell tävling (det är också syftet med bilden, lyfta fram det internationella genom flaggorna, samt att jag försökte få med arrangörens flagga också). Lite märkligt dock att det var enormt dåligt skyltat där nere. Det tog mig nästan 20 minuter att hitta platsen att köpa inträdesbiljett på (nu var det för dyrt med tanke på den begränsade tid jag hade på mig).
mvh Martin

Min shettis rumpa!!! :P hehe…
han tyckte inte att de va kul o vara fotomodell, så han vände ändan till istället.
Vad tycker ni om den här bilden? Det är Windy i paddocken, fotad med Canon S3 IS. Tycker själv att partiet på hennes bakdel/rygg är lite för vitt men har inte kunnat fixa det bättre.

#1 Ostberg, vilka fantastiska bilder på hästarna, så levande och fina färger. Jobbar du som fotograf? Det är som om hästarna kommer rakt genom dataskärmen :-) vad har du för kamera?
#2 Fina bilder, kände dock att blicken hela tiden drogs mot hästkroppen och bakåt och inte på huvudet eller främre delen. Huvudet såg ut att ha "sjunkigt in i bakgrunden".
http://www.regret-nothing.com
Lite suddigt och mörkt nertill men en trevlig bild.
Vänliga hälsningar
Niklas

#59, söt bild, den ser så nyfiken ut!
Haha, ojojoj, ni skulle bara veta med hästbilder jag har lagrade på tusentals cdskivor och på datorns hårddisk! Synd bara att de inte är så bra :/.. Har precis börjar lära mig det där med fotografering.. ska se om jag kan skrapa fram något jag har tagit..
Kompisens arabs öga.. framhäver den breda pannan
#77: Kort slutartid och stadig hand. Förmodligen en hel del träning. :-)
Vänliga hälsningar
Niklas

#65 Den där bilden har jag sett förut, i en tidning tror jag :D
Här kommer en ganska ny bild från mig, min älskade Wind of Fields som fick vara modell lite. Tagen med min relativt nya Nikon D50, 18-50 objektiv.

fina hästbilder alla har ! :)
Gillar dina bilder skarpt, Attlid :)
Underbara bilder! :'O
Hur lyckas du få till dem så bra?!