Korthållare för Compact flash
Jag skulle behöva en som rymmer uppemot 10 kort. Det är bra om den ryms i fickan. Har ni några tips?
Vänliga hälsningar
Niklas

Kolla in på www.thinktankphoto.com
Dom har en hållare som du är ute efter. Jag har en Pixel Pocket Rocket och den är helt suverän.
Hälsningar
Robert
Var köpte du den?
Vänliga hälsningar
Niklas

#2, Chicago :). Jag la tidigare ut en länk till en tysk firma som har deras produkter, då jag inte har hittat någon anna återförsäljare i Europa.
Robert
Tack! Isarfoto skulle ta 150 kronor för hållaren och 200 för frakten. Det blir lite dyrt.
Vänliga hälsningar
Niklas

#4, men det är bra sak. Res till dom så får du semester på köpet.
Robert
Tror du har samma sak på nedanstående länkar, har dock inte kollat upp frakt/valutakurser…
http://www.penncamera.com/store/item.asp?ITEM_ID=6026
http://www.precision-camera.com/product/8745209
Eller ja, här har du hela sökresultatet på Google så kan du själv bläddra vidare och se om du hittar något billigare alternativ. Det finns både engelsk och tyskspråkiga (tror jag) sidor och jag vet inte riktigt vilka du behärskar / vill beställa från. 
mvh Martin
Tack! Jag hittade en annan variant från Tamrac som jag tror kommer att fungera för mig:
Vänliga hälsningar
Niklas

#8, fördelen med den hållare jag har är att korten inte ramlar ut hur än man skakar på hållaren.
Ett litet tips, när jag har ett fullt kort i hållaren så har jag baksidan upp, och tomma kort förvaras med framsidan upp. På så sätt håller jag koll på vilka jag har använt och inte.
Hälsningar
Robert
#9 Läste du också det tipset i digitalfoto/kamera&bild för något nummer sen? Eller har du kommit på det alldeles själv? 
#9: Jag skulle hellre ha den du har, men eftersom den var så svår att få tag på …
Jag har använt det tipset sen du berättade om det på fotomässan.
#10: Det tipset finns även i The digital photography book av Scott Kelby. :-)
Vänliga hälsningar
Niklas
Ett annat tips under en session är att växla mellan två kort. Detta i fall ett kort skulle fallera. Då har du föruppningsvis några bilder kvar på det andra kortet från din bröllopsfotografering.
//stefan
#12: Av den anledningen har jag bara småkort (2 GB). Då blir bilderna automatiskt spridda över flera kort.
Vänliga hälsningar
Niklas

#12, jag använder två kameror och brukar kolla om jag har fått med allting mellan varven.
Hälsningar
Robert