Fotografering
Sedan jag blev medlem här på foto i fokus har jag lärt mig massor om fotografering, och det är så roligt att det finns så många som faktiskt vill dela med sig av sina kunskaper. Jag lär mig inte bara av att lägga upp egna bilder och få kommentarer utan även genom att kolla in andra tråder och läsa vad dom har fått för kommentarer.
När jag började att fotografera tänkte jag inte så mycket, jag ville bara få med hästar på bild och att bilderna skulle se så bra ut som möjligt. Nu har jag börjat fundera och tänka på hur jag ska fota bra så att det inte blir störande bakgrunder osv. Jag har börjat fota mer än bara djur. Och jag lär mig hela tiden, för man är ju aldrig fullärd.
Vill bara säga tack till alla härliga medlemmar som alltid svarar och ger tips och kommentarer :)
//Ellinor
http://www.regret-nothing.com

Ellinor, jag är inne på samma bana som du. Jag är glad och ha dig och andra med här på Foto iFokus. Jag lär mig något nytt varje vecka inom fotografering och efterarbete.
Inlärningskurvan har förkortats rejält just tack vare Foto iFokus, att jag analyserar andras bilder, kommenterar andras bilder, läser andras kommentarer och får feedback på mina egna bilder.
Hälsningar
Robert
Jag håller med er bägge två. Det sparar in många kurstimmar och läsande av fotoböcker att vistas här.
Vänliga hälsningar
Niklas