Skillnad på olika SD-kort?
Har införskaffat mig en enklare digitalkamera och har kommit på att mitt nuvarnade minneskort på 128 mb inte räcker långt. Tänkte köpa ett större kort men blir lite förvirrad eftersom priserna skiljer sig en hel del… Pricerunner finns det ju minnen från 288-745 kr (512 mb då…) Det brukar ju innebära att det är skillnad produkterna…
Så, är det någon som har några tips på vad som skiljer olika SD-kort och annat man kan tänka på ?
Det är vanligt att korten är olika snabba. Alltså att det tar längre tid för kameran att skriva bilderna till kortet när du fotograferar. Dessutom brukar priset skilja mellan olika märken.
Vänliga hälsningar
Niklas

Det finns en begränsning beträffande maximala skrivhastigheten en kamera kan skriva, se vidare bland Fototillbehör bland länkar, jag har döpt tillbehöret till Minne.
Det är bättre att köpa fler kort än ett stort. Välj 0,5 - 1 gb av bättre kvalité. Ultra har jag och fungerar väldigt bra.
Hälsningar
Robert
Jag håller med Robert om att köpa flera 0,5-1 gb. Vad har du för Upplösning på kameran?
Jag tycker du ska ha t ex Sandisk Ultra-II eller Sandisk Extreme-III, men kolla för säkerhets skull att din kamera klarar av att skriva ned bilderna i hastigheten som Extreme-III innebär. Gör det inte det är det ju helt bortkastade pengar har köpa det dyrare kortet.
Mvh // Johan
Alltså, har ju ingen superkamera…. Men den funkar för min plånbok :)
Hur ser man hur snabbt kameran kan skriva ner ?