Månadsbrev november 2009
Vi kommer fortsättningsvis komma ut med ett månadsbrev, som innehåller saker som rör Foto i fokus. Det kan till exempel vara nya regler, funktioner, länktips och andra saker som hänt eller kommer att hända på sajten.
Stormig höst
Det har minst sagt stormat om Foto i fokus senaste tiden. Jag blev ledsen när jag såg en fotosajt, med stor potential, misskötas som den gjorde. Allt ansvar hade lagt på dijetes axlar, som är Medarbetare, medan förra sajtvärden lös med sin frånvaro. Jag röt till i ett par trådar, för att få igång en debatt om Foto i fokus framtid.
Resultatet blev inte som jag förväntat mig. Nu sitter jag själv som Sajtvärd på Foto i fokus, efter önskemål från medlemmar och ifokus-teamets önskemål. Läs mer här.
Jag vill samtidigt tacka avgående värden, Isak för det arbete han gjort och framför allt ett tack till dijete, som stannar kvar som Medarbetare.
Oreda
Trådar har placerats lite här och där, vilket gjort att det blivit rörigt och svårt för användare att söka.
Fortsättningsvis kommer vi att vara mer aktiva att flytta felaktigt postade trådar till rätt grupp.
Det har bland annat inneburit att kritikbilder endast skall postas i de tre kritikavdelningar vi har, oavsett genre.
Det kritiserade kravet att ordet "kritik" skulle stå först i rubrikraden är därmed borttaget.
Läs mer om kritikbilders placering.
Nyheter
Jag har bara varit Sajtvärd några dagar när detta skrivs. Mycket tid har gått åt till att sätta sig in i ifokus-systemet och att läsa gamla inlägg.
Det som hänt hittills, bortsett från ovan nämnda kritikbilders placering, är att vi fått två nya grupper, för genrer som inte var representerade.
Fotografera arkitektur och gatufoto
Fotografera fordon och sport
Planering för den närmsta tiden
Det mest akuta är att vi får fler Medarbetare.
Vi skall vara ett team, spridda i ålder och kön, som är aktiva och brinner för att göra Foto i fokus till en toppensajt.
Är du intresserad, så hör av dig till MartinO eller dijete, så får du veta mer.
Några artiklar, som ligger i planeringsstadiet skall förverkligas.
Lästips
När höstmörkret faller på och fotolusten minskar, gäller det att finna nya motiv, för att hålla fotograferandet vid liv.
Sajtvärd för Foto
Sajtvärd för Fågelskådning

Jätte bra, Martin!
Det känns som om Foto i fokus kommer få en mycket god omstart nu!! Känns som en kul grej nu att besöka sidan och få bra tips mm. Förhoppningsvid blir de inte lika rörigt som det tidigare varit. Ser mycket fram emot att se hur framtiden för Foto i fokus blir!
Det har redan blivit förbättringar, förtydligande över sidan. Keep up the good work!! (Y)
Hälsningar Lisa.
/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus
Bra initiativ med månadsbrev! Ser fram emot "Nya" FotoIFokus!
mvh Martin
Jättebra! :D

Bra! :D
Bra skrivet och nya idéer är alltid välkomna.