Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-medel
Läst 1038 ggr
ZorroR
0

kritik - Padda

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Efter som att jag inte får någon kritik inne på djurfoto, så lägger jag upp bilden här! Glad

Vill gärna få lite medel och hårt kritik på den! :)

Tack

MartinO
0

Tycker bilden är liite tight i vänsterkant. Bra att du har utrymme till höger i bilden.

Ljuset är inte så roligt. Ljus rygg på  paddan och mörk neretill. Här hade nog en reflexskärm hjälpt till att få balans i bilden. Vinjetteringen (frivillig eller ofrivillig) gör också att ögonen fastnar på paddans ljusa rygg.

Sajtvärd för Foto

Sajtvärd för Fågelskådning

Deklol
0

tycker den är fräck, men färgerna gör bilden väldigt tråkig… litta väl matt…
när det gäller naturfoto är jag en person som vill ha det så naturligt som möjligt när det gäller färger.. sen har du mörkat ner lite runtom också, vilket jag heller inte tycker är särskilt naturligt, men samtidigt vet jag inte om det skulle bli bättre utan det… :)

ebbapersson
0

Tycker att det är en häftig bild! Skarp och fin

ZorroR
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Härär den utan att den är så "tråkig" i färgerna :)

Tack för kritiken! ^^

Buuc
0

Jag tycker faktiskt om de bleka, "tråkiga" färgerna. :) Tycker att den är mer intressant än orginalet.

Bra jobbat. :)

Deklol
0

#4 gräset lyser lite för mycket, du skulle kunna tona ner det en aning i färg, och på så vis lyfta fram paddan bättre.

Kattapult
0

Jag måste säga att jag gillar orginalet bäst.

Härliga färger och skärpa.

Jag gillar också att det är luft till höger dit paddan är påväg. Att den är tight i högerkant gör inget, eftersom att det är ögat på paddan blicken dras till, och då känns det lagom med luft.

Synd på bladet bakom paddan bara.

:)

Toltaren
0

Sjukt snygg bild! Tycker dock den är lite fyrkantig (:

ZorroR
0

Tack alla Skrattande

Jag ska försöka redigrera bilden lite bättre när vårt photoshop fungerar igen… :)