Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 3966 ggr
ItchyKoo
0

Laptop för bildredigering

Jag letar efter en laptop som ska fungera till bildredigering. Den laptop jag har sedan tidigare är jag inte nöjd med då den har alldeles för dålig skärm, och nu skulle jag behöva tips på bärbara datorer med erkänt bra skärm passande till bildredigering (bra färgåtergivning, ljusstyrka, stor betraktningsvinkel, bra kontraster osv). Den ska helst inte kosta mer än 15 000 kr…

Vi har en kattunge till salu - Välkommen in på hemsidan!

Hanna Tjärnström
S*Itchy Koo Ragdoll, Umeå

www.itchykoo.se

Deklol
0

dell hade ett erbjudande på en väldigt bra multimedie-laptop för ett tag sedan… du kan ju surfa in o kolla runder lite

MonisN
0

De Mac-ar jag tittat på har varit mycket bra bildskärmar på. Tyvärr är det svårt att byta när man alltid haft pc-datorer då vissa program som t ex Photoshop är antingen för Windows eller Mac.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

ItchyKoo
0

1#  Har kollat upp Dell och det finns en som heter Studio 17 som verkar bra… kan vara ett alternativ, tack för tipset!

#2  Ja jag märker att många rekommenderar Mac till bildbehandling, men det känns som ett stort steg att byta från PC…

Hanna Tjärnström

www.itchykoo.se

Isak
0

Jag har mac och ångrar inte bytet. Sen kan

man alltid installera Windows på en mac och köra med bägge systemen.

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

MonisN
0

#4 Ja, det är ett alternativ, men då tycker jag grejen med Mac försvinner. Hade jag inte varit låst till vissa program hade jag idag inte tvekat en minut att byta till Mac.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

ItchyKoo
0

Vad tror ni om skärmen på denna, Sony Vaio:

http://www.sony.se/product/vn-aw-series

Och på denna, Dell Studio 17:

http://www1.euro.dell.com/content/topics/segtopic.aspx/specials/most_popular_laptops?c=se&cs=sedhs1&l=sv&s=dhs

Prisskillnaden är stor mellan dessa… Frågan är om det är värt att lägga på ca 8 000 kr bara för att komma åt skärmen på Sony Vaio, är den så mycket bättre tro? Båda skärmarna verkar ha LED-teknik… Någon som vet om det är stor skillnad ändå?

Hanna Tjärnström

www.itchykoo.se