Foto iFokus

Foto

Etikettwebbplatser
Läst 3251 ggr
jossan84
0

MostPhotos?

Någon här som säljer bilder på mostphotos.com? Går det bra? Jag, menar, får man något sålt?

Sen så undrar jag vad som egentligen menas med Model Release? är det något man behöber bry sig om om det är man själv som har fotat bilderna. Man måste nämligen klicka i att man har Model Release på bilderna.

AndreasS
0

Jag säljer bilder genom MostPhotos och det går så där. Av 50 bilder så har jag sålt 10.

Om du kikar in på denna sida så får du lite info om vad Model Release är.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

jossan84
0

Aha! Så att om jag som myndig laddar upp bilder på djur, natur, saker mm så behövs det inte? Om man laddar upp bilder på andra så måste man ha ett model release som är signerat av personen ifråga?

Har du tips på någon sida som går bättre att sälja ifrån?

AndreasS
0

Det finns nått som heter Property Release också står om det på samma sida.

Jag anväder mig bara utav MostPhotos och har inte kollat upp andra sajter. Säljer även bilder direkt från min hemsida om någon skulle vara intresserade av dem.

Allt som jag säljer via hemsida faktureras via Frilans Finans.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek