Foto iFokus

Foto

Etikettmisslyckade-bilder
Läst 706 ggr
[mingdie]
0

Första bilden till A-B-C

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I en annan tråd pratade vi om kritik som hjälp för lära sig mer. Så jag tänkte att börja den nya kategorin.

Det här fotot var ett från nyårs helgen och jag var på väg att kasta bort den. Själv tyckte jag inte att det blev som jag ville. Utan att avslöja för mycket vad jag inte tycker om så var snälla att ge kritik. Jag är öppen för all kritik och förslag.

Eddie

Niklas
0

Fin bild. Träden ramar in den på ett trevligt sätt. Synd att spöt går tvärs genom huvudet på pojken. En rolig detalj är fågeln som sitter på stolpen på bryggan på andra sidan vattnet. Den skulle jag gärna se en närbild av.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Lorita
0

Jag har inte tänkt så mycket på bilden, men på deras kläder är dom fotade samma dag, kortbyxor på den ena och helt termoställ på den andre, härlig vinter detta…och bilden var tagen på nyårshelgen -06/07 i Sverige?

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Niklas
0

#2: Eddie befinner sig i Auckland så det är nog taget där.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Lorita
0

#4 Tack, klädkrocken var kul mycket humor i bilden Skrattande

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

[mingdie]
0

Tack Niklas. Spöt var en av grejorna som irriterade mig. Det andra är löven som sitter på huvudet på pojken. Hade också problem med ljusbalansen mellan dom mörka träden och solen som skiner in från vänster.

Lorita. Pojken är 11 år och det är enligt honom tufft med termoställ och keps. Lite kallt var det på morgonen men inte så kallt. Och det är inte i Sverige utan på andra sidan klotet så långt bort du kan komma.

Eddie

Robert
0

#0, det som är en aningens jobbigt med bilden är den ljus delen i förgrunden.

Hälsningar

Robert

[mingdie]
0

Tack Robert. Håller med. Nu skall jag se om jag kan göra något åt det.

Eddie

bjorsa
0

Undra vad dom tittar på? fick han napp eller fastnade han med draget/flugan i vassen :-)?

mvh/bjorsa

[mingdie]
0

#8 Dom följer flugan i vattnet. Dagen innan fångade han en 2 kilos regnbåge där men den här morgonen blev det inget.

Eddie

Robert
0

#9, men topz måste vara smidigare än ett fiskespö :)

Robert

bjorsa
0

#10 Robert hur fångar du en rengbåge med topz eller är de en finsk fiskaffär :-)?

#8 Låter trevligt att fånga rengbåge nu men hos dig är de väl högsommar nu ?

Vore kul att se någon fiskbild senare om du har kameran med dig och får napp men de e inte alltid så lätt :-)kör du med catch and relise då blir de ju inte så mkt tid till foto ?

mvh/bjorsa

Robert
0

#11, jag tänkte på fiskspöt som sticker in i örat på killen ;)

Robert

bjorsa
0

Ah comprendo :-)

mvh/bjorsa

[mingdie]
0

Japp Robert. Spöt i örat var en av grejerna som jag var missbelåten med. Det här är kul att höra vad ni andra tycker.

Bjorsa. Jag vill inte skrävla men tyvär var det jag som fångade mest fisk. Jag skulle hellre ha sett dom andra fånga så att jag till slut kunde få det där fotot med fiskaren, det böjda spöt och den hoppande fisken. Men det kommer. Det har jag gett mig den på. Och här är det ingen catch och release. Vi gillar fisk och det finns mycket i sjöarna. Det är ett naturligt fiskeri och storleken ligger på mellan 1-4 kg med en del upp till 8kg.

Eddie

bjorsa
0

Ser fram emot rengbågar som är så stora att bilderna blir på flera gigabyte :-))

mvh/bjorsa