Regler kritikbilder
På förekommen anledning begränsas antal kritikbilder per tråd till en bild.
Detta för att kunna få och ge relevant kritik.
Det är inget som hindrar att man startar fler trådar om man vill ha kritik på fler bilder.
Sajtvärd för Foto
Sajtvärd för Fågelskådning
Hmm, vet inte om jag är särskilt förtjust i den idén. Sällan jag lägger ut bilder för kritik här men iallafall, blir det inte lite onödigt många liknande trådar på senaste inläggen..?

De flesta fotoforum har denna regel. Det gör att kritikgivaren kan koncentrera sig på en bild och kan ge mer relevant kritik.
Vi har haft trådar med flera bilder i och kritiken har i de flesta fall varit undermålig.
Mycket av beslutet grundar sig också på iFokus uppbyggnad, som bara tillåter en bild per inlägg, samtidigt som de flesta inte har iFokus plus, som gör att bilden syns direkt i inlägget.
Missbrukas det, så det blir alldeles för mycket trådar, får man begränsa antalet kritikbilder per dag, något som är vanligt förekommande på olika fotoforum
Sajtvärd för Foto

Gäller det om det är en bildtråd, där alla som kommenterar lägger upp en ny bild att kritisera? Får man bara lägga upp en bild i en sån tråd också då? Annars håller jag med dig om att kritiken blir sämre om man har lagt upp flera bilder i rad i en tråd.

Den typ av trådar läggs upp i fototävlingar & fotolekar och beörs ej.
Det gäller alltså rena kritikbilder.
Sajtvärd för Foto
Jag tycker detta är en mycket bra regel. Ibland kanske man inte har lust eller ork att kritisera en hel lista med bilder, och då kanske istället avstår att ge kritik.
En bild är kanske lite lite om man har en relevant bildserie men jag förstår varför ni vill begränsa. iFokus uppbyggnad är igentligen väldigt dåligt för ett fotoforum.
Att inte kunna lägga mer än en bild per inlägg och att kunna länka till pbase eller flickr är inget vidare men man måste ju jobba med det som finns.
Jag tycker max två eller tre. För ofta har man kanske en bild fast den är beskuren/redigerad på olika sätt och vill veta vilken som är bäst enligt andra..
/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus

Jag tycker att man borde ha två istället.. Tre blir nog för mycket, men en är för lite.
Endast min åsikt, då.

Eftersom det ska finnas så många trådar aktiva samt nålade är det bättre att ha två bilder. Det blir för fullt i inläggslistan annars.

Sajtvärd för Foto

Alla kan ladda upp bilder. Storbild under går att få via copy/paste utan plus. Det använder många.
Jag håller med #8 om att man borde få ha två bilder i ett inlägg. Det kan vara så att man har två bilder tagna vid samma tillfälle och de kanske är lite liknande. Jag tycker att det känns väldigt jobbigt att starta massor av nya trådar så fort man ska få kritik på endast några stycken bilder och jag tror tyvärr att det kommer att resultera i att det blir väldigt många kritiktrådar som ingen läser. Ju fler kritiktrådar det finns desto mindre lust får jag att läsa någon utav dem och kommentera dem. Och om det skapas massor av nya trådar hela tiden kommer man inte hinna se dem innan de försvinner till nästa sida (och tyvärr är det inte så många som bläddrar bakåt…).
Du säger att massor av andra fotoforum har regel på en bild och det kanske stämmer (jag är inte medlem på särskilt många forum) men å andra sidan är det inget utav de andra foto-sidorna på iFokus som har denna regel…
Jag anser att två bilder kan man ha i en tråd utan att det blir för mycket för dem som läser att kommentera.
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
Håller helt med #12. Två bilder att ge kritik på tycker inte jag är för mycket begärt.
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com

#5 men bara för att det kanske är 5 bilder i en tråd så behöver man inte ge kritik på ALLA, man kan ju ge kritik på bara 1.!