Foto iFokus

Foto

Etikettmänniskor-ej-kritik
Läst 1109 ggr
Vixifyx
0

Bilder tagna av mig :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är bilder fotograferade av mig , är total nybörjare och äger ingen egen systemkamera,  jag redigerade bilderna i program som picasa och något annat som fanns på datorn , och är ingen höjdare på dte men tycker det är roligt. Jag gjorde det för skojjs skull som sakt , och tycker stark onaturlig färgsättning är snyggt … så ja tänkte klistra lite bilder in på mig somendera  är tagna  med stativ lr av min syster ,  sen finns det några som jag tagit också dvs dom jag inte syns på!

hoppas det nu faller någon i smaken , komentera gärna! :)

Jag har flyttat ditt inlägg till Fotografera människor, Vänligen läs: Viktigt! Rubriker & Grupper. Välkommen till forumet! Mvh/ Isabelle (dijete),Medarbetare.

PS. viste inte vart jag skulle gruppera det.

Vixifyx
0

Det fungerar inte att sätta in fler bilder just nu , sidan  lr min dator  har något fel , fler bilder kommer då det går Flört

Vixifyx
0

-

Vixifyx
0

-

Vixifyx
0

-

Vixifyx
0

-

Vixifyx
0

-

Eostra
0

Får man fråga vad du hade för kamera? :)

Vixifyx
0

-

Vixifyx
0

oh , jo ja använde en pentax k-m till det flesta av bilderna :D men ja är ingen fotograf såe…

Vixifyx
0

-

Vixifyx
0

.

Vixifyx
0

Bara så ni vet är bilderna i dålig kvalitet då ni trycker dom större pga att jag redigerat och förminskat dem , orginal bilderna är ju klara ingenskilna hur stora du sätter dem , men ja :D men de förtod ni redan kanske … troligtvis

[Wriiist]
0

tycker alla bilderna är jätte fina.

Med komentera menar du att du vill ha lite lätt kritik på dom lr?

Vixifyx
0

#13 nej inte vet jag , bara lätt va folk tkr eller sådär , mitt mål är inte att bli nån bra fotograf men ja delar gärna med mej av de ja gör , och ja har ingen ide med att fotografera saker, eller att bilderna ska förmedla något, jag fotar bara för skojjs skull och för ja tkr om konst .. :) men jo om de e något ni vill ge nån lätt kritik om så varsågod..

ggroen
0

jättefina bilder! cred!

Du är ett sånt där exempel på att man faktiskt inte måste ha en systemkamera för att utvecklas och ta bra bilder som många verkar tro.

Jag gillar också färgredigeringen, även om jag inte gärna ser ett helt album med överkontrasterade och färgmättade osv foton. Men det ger verkligen en härlig känsla!

Jag gillar beskäringen och ditt sätt att utforska nya vinklar och vrår på samtliga bilder.

Två små saker som jag direkt kan säga stör mig är beskärningen på bilden med ögat, jag skulle gärna vilja ha lite mer luft åt vänster. Sen även att det inte skärpa på det vänstra ögat är lite synd.

På bild #2 (har jag för mig att det var..) så har ett grässtrå hamnat i ofokus i förgrunden, och det är lite smått irriterande.

Hursomhelst så gillar jag bilderna skarpt! (:

/Alina

Pose-idon
0

Superfina, men mina favorit är nog den första! Skrattande

//Elin

Vixifyx
0

tack för alla komplimanger och komentarer , synd nog ändarr delite färg beroende på vilken dator du ser dem på , beror väl troligtvis på grafikkortet ''/ så det är synd! men hoppas ni fick se dom rätt och inte så gula o oranga :D:P

Jojaton
0

Vilken färgskiftning de har beror mycket på i vilket ljus man sitter vid samt om skärmen är kalibrerad.

Johanna - Instagram

Vixifyx
0

okej! :) tack för rättningen :)