Fler fotoprojekt?
Jag tycker verkligen din alfabetsidé är kul. Det ger än något helt nytt att tänka på när man går omkring med kameran och man ser på saker och ting på ett nytt sätt.
Jag skulle gärna ha fler liknande pågående projekt här på iFokus. Kanske blir det bäst om de är likna öppna och fria som alfabetet, men ändå att det finns ett gemensamt mål med bilderna.
Kanske kan man utnyttja många av de artiklar du skrivit om vägar in i bilden, svartvitt eller något i den stilen.
Mvh // Johan

Jag satt och tänkte på det igår. Kanske att fotografera kännslor skulle kunna vara någonting? Det ger ju även bra träning på att fotografera främmande människor. :)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson
Absolut! Och det är kul att associera fritt! :) Ska vi dra igång en sådan tråd direkt?
Mvh // Johan
Vinter-tema?

Kul att ni gillar idén. Och fina förslag ni har kommit med här ovan. Oftast det som begränsar oss är kreaktiviteten.
Jag har nog varit lite otydlig i min artikel om fotprojektet alfabetet och inte fått fram mitt budskap tydligt. Tanken var att bokstäverna skulle presenteras som svartvita bilder. Former som bokstäver i bild syns bäst och tydligast när de är i svartvitt.
Hälsningar
Robert

Har tyvärr inte hittat något sätt att göra mina blider svart vita. Hur fixar man det?