Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-medel
Läst 775 ggr
Tislan
0

Vattenfors-Höst Kritik

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hallå Hallå!

Häromdagen var jag ute och promenerade med min kamera nikon D60 och mitt nya objektiv.

Ett sigma AF 70-300/4-5.6 DG för Nikon och hittade ett ljuvligt vattenfall? Nej inte ett vattenfall men ett litet sådant.

Så.. Nu får ni gärna lägga er kritik på den här bilden.

MvH Cecilia

MartinO
0

Det här gillas! Härliga färger och fint fångad rörelse i vattnet.

Vill dock ha lite beskärning i vänsterkant, så stenen försvinner och i högerkant, så brostolpen försvinner.

Bra jobbat!

Sajtvärd för Foto

Sajtvärd för Fågelskådning

DesK
0

Härlig bild som jag skulle kunna tänka mig att ha på min Desktop  Glad

/Désirée

MonisN
0

Väldigt fin rörelse i vattnet och fina mustiga färger. Bra skärpa. Men tycker som Martin att stenen skulle skäras bort. Och om man fick önska skulle jag vilja se mer vatten i framkanten. För övrigt en väldigt härlig bild. Mycket bra jobbat:)

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

tsset
0

Riktigt tjusigt!

Färgerna, ljuset, skärpan, vattnets rörelse… det stämmer så bra ihop med varandra. Har lite svårt för såna här beskärningar, som inte håller de vanliga proportionerna utan är långsmala, så jag hade uppskattat bilden mer i "normalt" format. Stenen till vänster hade jag gärna varit utan och då istället fått intrycket av att vattenfallet aldrig tog slut på sidorna.

du ska ha en extra tumme upp för den välvalda slutartiden - varken för lång eller för kort! För kort, med stillastående vatten, hade gjort bilden tråkig, och för lång(vilket man brukar ta i med) hade tagit bort för mycket detaljer och bara blivit kladdigt. Nu är det alldeles lagom mängd sagolikt vatten!

Tislan
0

Tack så jätte mycket för all god kritik :D

Buuc
0

Helt underbar, älskar de starka färgerna! :)