Foto iFokus

Foto

Etikettmakro-och-stillbilder-ej-kritik
Läst 1198 ggr
flossy
0

Kritik - Blå blomma

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det började med att jag hade klippt gräset och gick sen och hämtade kameran (Sony A300) och fick då syn på denna. Vet ej vad det är för blomma men fastnade för den blå färgen.

Säg vad ni tycker om den!

Cerrolyn
0

Det är en pärlhyasint och det är en vårblomma.

Jag tycker att det är en fin bild.

**MVH Cerrolyn

flossy
0

Tack för kommentaren! Blommor och namn är inte min starka sida :)

Siggen
0

Jag hade velat ha mer skärpa på själva blomman, samt att den inte var helt centrerad utan lite mer på höger eller vänster sida. Man kan också försöka att inte få blomman överexponerad, alltså för ljus/helt vit. Testa att komma från en annan vinkel så att den hamnar i skuggan! :)

Mvh Sigrid

flossy
0

svar till #3

Okej, ja det hade kanske blivit lite bättre. Tack för omtanken!

ebbapersson
0

Skulle också vilja ha den lite mer åt sidan så att den inte är så centrerad, annars tycker jag den är väldigt bra! Fin bild!

flossy
0

# 5 Okej, ja det kanske skulle ha varit snyggt.

Tackar :)

Smultronkaka
0

Åh.. den här bilden får mig att längta till våren.. :)..! Jag tycker det är en fin bild generellt! men sen så tycker jag att just fotovinkeln är ganska "normal" och tråkig.. 

Det kankse är jag som är extrem men jag brukar offta testa nya och lustiga vinklar. Tex varför inte fota blomman underifrån…?  Man får pröva och trixa lite.. ;)

flossy
0

#7 Ja det är lite vårig :)

Förstår vad du menar, hade inte så mycket tid på mig den gången så därför jag inte hade någon annan vinkel.