Foto iFokus

Foto

Etikettlandskap-och-natur-ej-kritik
Läst 382 ggr
Robert
0

Naturforto Forum

Ett nytt forum för dig som är naturfotograf har skapats av fotografen Jan Arleklint, NaturfotoForum. Bland forumkatergorierna hittar man bla:

• Landskap
  • Fågel
  • Däggdjur
  • Flora och makro
  • Nature Art

Länk till Naturfoto Forum

Hälsningar

Robert Hammar

bildochfoto
0

Kan säkert bli riktigt bra.

JanneA
0

Tack för informationen Robert.

Min tro och förhoppning är att ett renodlat forum för naturfotografi är intressant. Genom att koncentrera forumets inriktning tror jag det finns större chans att hitta bilder och diskussioner som intresserar just naturfotografen.

Alla med intresse för naturfotografi är välkomna att registrera sig på forumet. Även om man själv inte fotograferar kan man säkert bidra med tankar och åsikter kring de bilder som publiceras.

Man är också välkommen oavsett man är nybörjarfotograf eller har fotograferat många år. Som erfaren kan man säkert hjälpa de nya, medans oerfarna kan bidra med nya tankar och idéer till de mer erfarna.

Robert
0

Jan, du vet väl att du även har möjlighet att Starta en sajtiFokus. Nu tror jag att du har större möjligheter med att bygga upp en sajt via iFokus nätverk än att stå på egna ben. Möjligen kanske FotoiFokus kan urholkas på det sättet. Men säkerligen kanske vi kan få input från exempelvis Ridsport om de har stött på några problem när det har öppnats flera olika hästsajter på iFokus.

Hälsningar

Robert

Niklas
0

Jag är helt övertygad om att Ridsport har vuxit när det har kommit nya hästsajter och att Katter har blivit större när det har kommit nya kattsajter. Sajterna kompletterar varandra.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Robert
0

Tack för kommentaren Niklas, jag tror säkert att ett Naturfotoforum skulle bli attraktivt här på iFokus. Foto och naturfoto skulle kunna komplettera varandra bra. Jag kommer exempelvis sparka igång ett forum för fotografer i nyåret.

Något som verkligen talar för iFokus är att många hittar hit via Google. Över 200 söker sig till Foto iFokus via Google eller MSN Search varje dag.

Exempel på ett sökord, fotoforum, ger 1 310 000 träffar och foto iFokus hamnar på 6:e plats.

Hälsningar

Robert

JanneA
0

Jag är glad om det finns möjlighet att driva sidan på iFokus.

Jag har dock valt en plattform utifrån att den skall vara lämplig just för en fotosite, där bilder lätt skall kunna visas enskilt och tillsammans i serier utan separat klickande på varje bild.

JanneA
0

Naturfotoforum har nu fått sin egna domän och har flyttat till en snabbare server.

http://www.naturfotoforum.se

CarlS
0

Jo, sedan finns ju svensknatur.ifokus.se inte att förglömma! :)

Söker du på "Svensk natur" på Google så ligger vi just nu på första sidan…

Vi har en artikelkategori som handlar om naturfotografer.

//CarlS

Robert
0

Härligt Carl, snart kanske det tom öppnas en sajt just för naturfotografer inom iFokus nätverk. Det skulle vara jätteskoj.

Hälsningar

Robert