Bra kamera
Hej (:
Skulle någon kunna ge tips på en bra digital kompakt kamera? :P ska skriva vad jag vill att den ska ha för "egenskaper" så det är lättare att hjälpa/veta.
Vill helst att den ska ha minst 7 megapixel | kunna ta bra/skarpa bilder även om saken rör sig | kunna få fokus på närbilder och få vackra bilder på hav osv.
Jag brukar fota djur/natur.
Har ni något tips på bra kamera? :P
//Tiqie

En del av dina önskemål är just sådana saker som kompaktkameran brukar vara dålig på.
Närbilder brukar inte vara något större problem för de flesta kompakter.
Hastigheten är det värre med, då det ofta är en fördröjning mellan du trycker på avtryckaren till bilden tas.
Dina önskemål att fotografera hav kräver ett vidvinkligt objektiv, samtidigt som det ställer höga krav på optiken och dess coating (ytbehandling), för att inte få reflexer och annat otyg i bilden.
Det finns kameror som klarar av dessa situationer, men de kostar en rejäl slant.
Jag har recenserat Ricoh GRD III, som klarar av dessa situationer.
Sajtvärd för Foto
Sajtvärd för Fågelskådning

Okej,ska kolla på länken.

Om du skulle kunna tänka dig en systemkamera så är Canon EOS 1000D ett bra alternativ för ganska bra pris, tycker jag. Fast jag är inte jätteinsatt i kameror och bara nybörjare så du ska kanske fråga någon som vet lite mer. Men den kameran använder jag och för mig fungerar den jättebra!

#3 - Har du någon länk,där det står om kameran? :) och är den avancerad att lära sig? :P

#4 Har tyvärr ingen länk men testa att googla det ;) Jag har haft kameran sen i somras och har inte riktigt haft tid att lära mig den ordentligt, men ska gå på en fotokurs i jul förhoppninsvis. Men jag tycker den är ganska lätt att använda, säljaren beskrev den som en bra nybörjarkamera och det tycker jag med. Den tar jättebra närbilder. Har fotot mest utomhus och där tar den jättebra bilder också. Så jag rekommenderar den! Den har ju autofokus så den tar väldigt bra bilder utan att man behöver fixa med massa inställningar om man inte vill det :P Går att köpa till andra objektiv om man vill det också, men det har inte jag gjort..

Nikon D3000 skall ha ett enastående guide-läge. Tyvärr har jag inte haft tillfälle att klämma på den.
Här är en artikel från Kamera&Bild. Priset kommer nog att gå ner den närmsta tiden.
Sajtvärd för Foto

Just det, min morfar har en systemkamera Nikon D60 som jag tror är Nikons motsvarighet till Canon EOS 1000D som jag använder. Han säger att den fungerar jättebra också!
Jag hade en bra kompaktkamera förut, kan kolla upp namnet på den senare, men vet inte om den uppfyller alla dina önskemål men jag tyckte den var väldigt bra för att vara inte jättedyr kamera!

Nikon D3000 är efterföljaren til D60
Sajtvärd för Foto

Okej :) Det är bra om den inte är för dyr bara =)