Foto iFokus

Foto

Etikettkurser-och-utbildningar
Läst 422 ggr
Robert
0

Fotoprojekt - D

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I helgen var jag och familjen över till Stockholm. För att komma dit så tog vi sverigebåten över från Helsingfors. I min ryggsäck låg givetvis kameran nedpackad. På söndag morgon hittade jag ett D på båten.

Jag hoppas att bilden och idéen ska inspirera dig och ta en bättre bild än vad jag har hittat. Bli kreaktiv och låt även andra ta del av din utveckling så lägg sedan in din bild här nedan.

Lycka till!

Robert

Läs mer om "Fotoprojekt - Alfabetet" här!

zachs
0

Det var D det!

Robert
0

Snyggt med gamla saker. Du har ett G till vänster i bild. Försök att beskära bilderna tajt så att du får fram det du vill förmedla med bilderna.

hälsningar

Robert

Citron
0

Här har vi mitt D i form av en potatis-skalare.

Citron
0

Och här har vi orginal-bilden.
Nämnde aldrig att jag använt mig utav Channel Mixer för att få den s/v.

Robert
0

D:et är lite otydligt, om du vände på bilden så skulle det bli tydligare, eller vad tror du - för det är väl spetsen på skalaren du tänkte på.

Det är några ljusa partier i bild som distraherar. Ljusa partierna kan du tona ned genom att använda dig utav burn tool. Bearbeta in effekten stegvis med en låg opacitet 3-5%. När det är nästan utfrätt så ställer jag in verktyget till "higlights".

Hälsningar

Robert

Citron
0

Jag hittar D vart jag än går nu. Eller som på bilden, där jag står! :)

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

Robert
0

#6, trevligt, lite dead-center bara. Prova att placera D:et lite längre ned i bild.

Hälsningar

Robert