Foto iFokus

Foto

Etikettlandskap-och-natur-ej-kritik
Läst 842 ggr
bosse
0

Livsvilja?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God Jul!

Jag jobbar och ar aven acting PM nagra dar. Det ar nagra ar sen jag varit sa stressad, som jag ar nu. Det har gatt sa langt, sa att jag ibland inte uppfattar vad folk sager. For mej personligen ar det jobbigt. Nu var jag tvungen att koppla av nagra minuter, sa jag ska lagga ut nagra foton fran igar. Jag forsokte hitta foton som visar livskraft eller livsvilja, nagra kan kanske klassas som opportunister.

Har ett foto pa en vaxt som blommar och den andra haller pa att fortvina. Kan man kanske dra nan lardom av detta i levande livet - samma villkor den ene gar under den andre forokar sig.

bosse
0

Har blommar den ena gult och dom andra blatt. I bakgrunden en annan, som haller pa att do.

bosse
0

Och har den verklige opportunisten, som forsoker overleva i en spricka. Den maste dock ha haft en livsvilja eftersom den har vaxt sa pass mycket anda.

bosse
0

En annan opportunist, som klarat sig i manga ar, men kanske den har hunnit foroka sig eller att nagon rot overlever. Vem vet?

bosse
0

Och har ett foto pa den "evige" opportunisten, som hunnit foroka sig pa livets host. Det har tog min "mate" Mo helgen innan, nar vi skulle aka pa Hash, missade avfarten och fotade mud houses i stallet.

Nu ar det dags att stanga sig blodig igen.

bosse

Robert
0

Ungefär så känner jag mig också som de växter du presenterar, ett ensamt ogräs här i Finland. Men som en Robison försöker man överleva i det kalla landet.

Robert

bosse
0

Robban,

Du kan kanske se dej sjalv i denna bild?

(Jag vet vad du menar, men det ar bara att bita ihop. I gar kvall satt jag helt ensam pa rummet. Smallar man far ta1)

bosse
0

Och har en bild pa dina flickor.