Gatufotografi
Jag fullkomligt älskar gatufotografi, och enligt mig ser de för det mesta bäst ut i svartvitt. Släng upp ett foto som du tycker om och dela med dig av dina kunskaper om att fotografera det.
Själv är jag inte så duktig, men jag tycker om det. Bifogar en bild som jag tog under dagen som jag gillar.
Mvh Sara
jibun.blogg.se
Jag fotar sällan gatufotografi (eller snarare har faktiskt aldrig fotat det)(därför har jag heller ingen bild att bifoga), har aldrig tyckt att det verkar intressant, verkar svårt och ganska jobbigt. Men när jag såg din bild (#0) så tror jag att jag ändrade mig precis! Jag älskar den där bilden, den är grymt snygg, helt underbar! Jag känner att jag helt plötsligt måste testa gatufotografi!
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
Jag älskar att titta på gatubilder med människor i svartvitt. Har själv ett framtida projekt att fota min stad och dess stadsdelar. Har dessvärre ingen bild att bifoga.
texasmamman! Bild #3 gillar jag mest. När den glassätande mannen försvann kändes bilden lugnare. Den känns känslosam och äkta.
#0 Din bild är fin, särskilt barnen. Och som barn alltid gör, lever dom i sin egen lilla värld runt omkring oss!
#4 Håller med dig helt, den beskurna är mer harmonisk.

Men helt underbar bild med pappan o barnet! Man blir varm om hjärtat!

texasmamma, jag tycker din obeskurna bild berättar mer när den glassätande mannen finns med, är mera en gatubild än den beskurna.
Jättefin bild!
Bra gatubilder ni har fått till. Jag gillar gatufotografering och har börjat göra mer av det igen. Det jag gillar är att fånga olika uttryck i folks ansikten och hållningar. Om ni gillar att se street photos så titta på den här tråden i pentaxforumet.
Ser att det nu finns grupp för gatufoto och kom då ihåg den här tråden. Kanske flytta den dit den hör hemma? och att fler lägger upp sina gatufoton.
#8 Tack för tipset

Eftersom frågan dök upp flyttar jag tråden.
Sajtvärd för Foto
Sajtvärd för Fågelskådning
Tack Martin!
Tänkte att det kanske kan hjälpa till att få igång de gatufotografer som säkert finns här och att det kommer upp massor med härliga bilder. Själv visste jag inte ens att det fanns men verkar vara hur roligt/spännande som helst.
Om man skall ta gatufoton så måste man vara framåt och inte vara rädd att visa kameran. Gå in på den här sajten och klicka på Bruce Gilden för att se en video om hur han fotar i New York.

Det är roligt med Gatufotografering. Tänk bara på rättigheterna…
Du kan fota vad som helst och publicera det mesta. Undvik känsliga scenerier (intimt) Tänk på att du behöver modellrelease för publicering i reklam…
#12 Just det där att våga är nog en svag punkt hos mig, ialla fall om man ska fota människor. Att göra som Bruce Gillden kommer jag aldrig att våga, eller vilja göra. Skulle nog själv bli ganska sur om någon riktade en kamera mot mig så där. Däremot att göra som Joe Wigfalls ska jag prova. Diskretare än så kan det väl knappast bli i folkvimlet.
Bra länk!
#15 Det visar hur olika man kan gå tillväga. Resultatet av Bruce bilder blir väldigt annorlunda men jag skulle också ha svårt att ta sådana bilder.