Foto iFokus

Foto

Etikettmänniskor-ej-kritik
Läst 2526 ggr
Horsegirl
0

Få denna tjej vacker i ansiktet?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Undrar om någon är duktig på det här med photoshop. Hur får man så att ansiktet blir fritt från finnar och färgskillnader. Går det att göra i photoshop eller måste ansiktet vara så fint i verkligheten.

Hoppas någon förstår och kan försöka. JAg lyckas inte.
Ps! Fokusera inte på att göra själva bilden snygg utan bara ansiktet. Ds!

- Linda

junglebum
0

Hej Linda

Ett snabbt sätt att bli av med finnar och andra blemmor är att använda spothealing brush i ps. Klicka på finnen med en pensel som är lite större än finnen och vips den är borta.

För att jämna till huden kopiera bilden och gör en lagermask, och applicera gausisk oskärpa. Maska allt utom ögon och hår, samt munnen och näsans konturer.

Jag lånade din bild och spenderade fem min i CS2 

Lycka till.

//Oskar

Horsegirl
0

Tack så mycket, jag förstår inte riktigt hur du gjorde.

Fler får gärna försöka!

Robert
0

#1, bra plastikkirurg!

Robert

junglebum
0

Eftersom jag är sämst i världen på att uttrycka mig i ord så låter jag någon annan göra det. http://www.lunacore.com/photoshop/tutorials/tut020.htm

ska även passa på att rekomendera Pix2Life som är en sökmotor för tutorials enbart.

//Oskar

PeoH
0

my try…

Tom
0

Tack för den länken Oskar. Jag fastnade någon halvtimme med en massa olika tips för Illustrator och Win XP. Tack Tack!

Tom

Horsegirl
0

Tackar, synd at jagb inte har en sån där Healing Brush Tool =/

Magster
0

Jag brukar använda ett "utsuddningsverktyg" i PhotoShop som jämnar ut huden och klona liknande färgparti över orenheterna, det kan se väldigt redigerat ut då men med lite fix och trix brukar det bli rätt bra.

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

ahfeldt
0

jag skulle kunna göra ett försök men ser ju helst att du har bilden i högra Upplösning!

Robert
0

Det går att använda burn/dodge tool för att ta bort skönhetsfel i ansiktet.

Häslningar

Robert

Horsegirl
0

Tack så mycket för den hemsidan, tack vare den har jag lärt mig.

Vad tycker ni.

FÖRE:

Horsegirl
0

EFTER:

junglebum
0

#12 grymt snyggt jobbat.

Dove har gjort en film som ska upplysa oss om vad man gör med modeller innan bilder publiceras. kolla här

emmaa
0

Bra jobbat!

Första gången jag såg filmen blev jag förvånad även fast att man vet att mycket bearbetning sker…

Martin
0

Häftig film :o)

mvh Martin

ahfeldt
0

Då gillar jag nog denna bättre =)

kolla härLänken öppnas i nytt fönster  

Horsegirl
0

Tackar här är en annan, ögonen blev lite för vita men… och den blev lite overklig, men det kan jag nog fixa till

FÖRE:

Horsegirl
0

EFTER:

WesthKiowas
0

Var det bara jag som tyckte Robert var taskig i sitt inlägg#3?!!

Var det bara ett skämt, var det ett dåligt sådant!Skrikandes Tänk på att tjejen på fotot kanske är här och läser!

/Camilla

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

SarahPeace
0

jag provade lite, kanske vart lite för mkt men men ; P

SarahPeace
0

….

emmaa
0

#19 Vad var det för taskigt med det? Trådskaparen bad att hon skulle bli vackrare i ansiktet, att säga att det var en bra plastikkirurgi behöver väl inte betyda att tjejen är i behov av en? Fundersam Konstig reaktion.

#20, #21 Tyvärr måste jag säga att det blev alldeles för mycket och dessutom tycker jag du har gjort henne fulare än vad hon är i verkligheten.

zzaga
0

lite fixad

Horsegirl
0

Jag har kommit fram till att bilden blev så dålig och att det är väldigt svårt att fixa till den. Tack alla som har försökt

emmaa
0

#24 Jag tror absolut att det går att fixa! Det är många som har lyckats bra och med en högupplöst bild som inte är nedladdad från iFokus tror jag man kan få ett bra resultat.

Horsegirl
0

Jo kanske går men jag menar bilden i sig är ändå inte särskillt snygg.

Howzer
0

#19 Jag tror att du missförstår. Robert menade säkert att #1 som fixade bilden var en bra plastikkirurg och inte att modellen behöver en…

Robert
0

#19, min tanke om plastkirurgen är den som satt bakom spakarna till Photoshop, kommentaren har inget med personen i bild att göra.

Nu upplever jag att de flesta vill se snygga ut på bilderna och om man kan retuschera ett porträtt med smak så vinner man två saker med det 1) fin bild 2) en nöjd modell till bilden.

Hälsningar

Robert

WesthKiowas
0

#28 Okej, då är jag med Glad Men det kanske kan vara bra att tänka på till nästa gång. Eftersom jag missuppfattade så kan fler ha gjort det.

Håller förövrigt med dig angående retusheringen.

/Camilla

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

_JonnaRoos_
0

Få denne tjej fin i ansiktet då:D ? Snälla hjälp…

junglebum
0

10 min i CS2

Lite bättre kanske?

//Oskar

Horsegirl
0

#30 Jag kan exprementera lite när jag kommer hem från skolan.

emmaa
0

Om du vill ha hjälp så att du kan använda bilden i efterhand så ska du nog satsa på att ha mailkontakt med personen som hjälper dig. Om du laddar ner bilden härifrån så kommer kvaliteten inte vara något vidare.

/Emma

iken
0

Jag brusreducerade den i Noiseware och fick följande resultat. Vad tycks? (kunde inte hjälpa de 2 finnarna i underkäken)

Horsegirl
0

Här har jag fixat till den