Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 493 ggr
[michaelalundgren]
0

Köpa ett objektiv!

Hejsan alla på foto.ifokus!

Jag står i stora funderingar på att köpa ett objektiv till min Canon EOS 350D.. Men vet inte riktigt vad jag ska köpa.. Så kom gärna med förslag.. Är öppen för alla!

Det jag fotar är mycket katter.. Och även andra djur som hästar.. Vill också kunna fota naturbilder..

Hoppas jag kan få några tips!

PS. En jätte bra sajt!

/M

[mingdie]
0

Jag antar att du redan har ett objektiv till kameran. Om du har ett zoom, 18-55 är väl vanligast, så skulle jag gå för ett fast, ljus starkt objektiv. Jag tror Canon har ett 50mm 1.8 som ligger bra i pris.

Eddie

Niklas
0

Ja, det kostar drygt 1000 kronor. Det tar fina porträtt.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

bune
0

Men vill du fota hästar och natur så kanske du vill ha ett objektiv med lite mer zoom. Nu vet jag inte hur mycket du vill lägga men jag har själv ett Sigma 18-200 som jag är mycket nöjd med.

Kostar väl drygt 3 tusen men är väl värt det. Bra vidvinkel och helt ok med zoom.

Robert
0

EF 50 mm f/1.4 är strå vassare :)

Robert

bildochfoto
0

Jag funderar också på att köpa objektiv, men jag vill ha möjligheten att fota små fåglar…

Jag tror att jag kommer köpa Sigmas APO 70-300mm även om det är ljussvagt.

Det är väldans dyrt med objektiv har jag märkt. Helst om man som jag vill fota på litet avstånd.

[michaelalundgren]
0

Tack för allas svar..!

Jag tror nog att jag vill ha ett zoomobjektiv, då det inte alltid enkelt att komma nära djur.. Ska man satsa på Canon eller kan Sigma vara bra?

/M

kjula
0

Har ett Sigma 70-300 4-5,6, fungerar tillfredställande, har tagit en hel del bilder med det, naturligtvis har det sina begränsningar, men med tanke på priset så är det OK

Kjell

[mingdie]
0

Vet inte vad för pris du kan betala. Sigma 70-300 kommer att ge dig bra foton men nackdelen är att det är ljussvagt. Om 200mm räcker för dig så är Sigma 70-200 F2.8 ett riktigt bra objektiv.

Eddie